Hoobs

Nice!

Vill så gärna få in mina ring i HomeKit, men verkar krångligt :frowning:

Samma här, blev mer sugen nu när detta kom upp.

Vilken variant kör du på?

Av ring?

Jag har Doorbell 2 och 2st stick up

Hoobs har allt i sog så du gör en installation av Hoobs, sen de plugins du vill. Det har ett grafiskt interface så allt är väldigt enkelt. Du behöver inte krångla lika mycket som Zinned om du använder Hoobs. Allt sköts via en hemsida. Kommer det nya uppdateringar klickar du på ”Uppdatera” sen är det klart. Inget nejov av att skriva kommandon etc

När du väl lagt till hoons som en hub så dyker allt du lägger till automatiskt upp i HomeKit. Du behöver alltså inte lägga till var pryl för sig i HomeKit, bara i Hopbs

Okej, men jag har ingen Pi, och min synology verkar inte klara av docker som man installerar de med

Japp, har förstått det, men är ju därför ni existerar på denna sida :wink:

Kör du mac kan du köra på den.

Men då måste min Mac alltid vara på och uppkopplas hemma?

1 gillning

Japp men en Pi är inte dyr. Säkert någon här som har en liggandes. Släng in en sökesannons i Köp och sälj-bubblan

Nackdelen är ju att SD-kort inte riktigt är gjorda för att skrivas på hela tiden. Körde en paj back in the day med SD-kort och det vsr nog 4-5 kort som gick åt på ett halvår.

Har haft mitt kort i två år nu. Nemas problemas :smiley:

Nice! De har nog blivit bättre med åren också :slight_smile:

Tror inte den skriver så mycket heller. Har endast hoobs på min

1 gillning

Vilken paj kör du?

3b+ har jag för mig att den heter :smiley:

1 gillning

Tror jag har en sådan i en låda i förrådet, leta eller klicka hem en ny haha :man_shrugging:

Haha det är frågan. Är så billiga att det knappt är lönt attleta :smiley:

1 gillning

Min MacMini är alltid på och uppkopplad men utan skärm, mus och tangentbord så passar mig som handsken. Vill ja nå den så är det bara att koppla in sig via skärmdelning… tar visserligen några+ sekunder men funkar klockrent.

1 gillning