Honda e - Liten men ändå så stor

Du menar väl 16 ?

Det var definitivt inte kvickt, och då har den ändå fördelen med direkt verkan mot underlaget då den inte har förbränningsmotor utan eldrift. Dessutom gissar jag att den är bra mycket lättare än t ex en generell Tesla.

Nä, för att vara elbil är den inte snabb. Ärligt talat finns det ingenting jag gillar med den bilen av det jag läst.

Nej, jag håller med. Känns som bortkastade pengar på den bilen.

hoppsan, ja helt rätt. Fixade nu.
tack

Tack för testet men ett helt vansinnigt pris! Jag har svårt att få ihop hur vanliga dönickar med 2-3 barn ska ställa om till elfordon när denna lilla hundkoja kostar lika mycket som en stor Kia Sorento SUV? Vad är det som kostar så in i helsicke när det gäller elbilar - batterierna eller? Vi lär ju aldrig ställa om till eldrift helt med priser som dessa!

Samtidigt så måste Svensson tänka om lite. Många gör fel i att generellt backa direkt när de ser priset för själva bilen. Det priset är inte alls intressant, det intressanta är vad bilen kostar att äga över några år och den summan man då kommer fram till, förslagsvis en månadskostnad, får då jämföras med månadskostnaden att äga en bil med förbränningsmotor.

Trots ett mycket högre pris vid inköp lär elbilen nå break-even och förbi en traditionell bil på bara 3-4 år.

Ta Tesla som ett exempel. Hög ingångströskel med priset men sedan har du en kostnad på runt 2 kr/mil i drift, en kostnad på service på 0 kr, en kostnad för skatt på knappt 400 kr och en avsevärt lägre värdeminskning.

3 gillningar

Jo du har en poäng. Men nu syftade jag även på storleken av bilen när man har en familj på 2-3 barn och allt vad det innebär i att frakta fram och tillbaka till/från hemmet etc. Att bara storhandla och kanske behöva ta med barnvagn från byn utanför och in till storstan är bara att glömma i en denna bil. Priserna behöver komma ner på de lite större elbilarna och de är få idag. Annars kommer vi aldrig få någon omställning!

Ja tack! (Nej den lär aldrig komma hit :frowning: )