Honda e är en fullfjädrad elbil men så mycket kraft, körglädje och faktiskt massvis med utrymme, där fram i alla fall.
Detta är vår nya favoritbil för den coola, samt vi andra, storstadsmänniskor. I alla fall om du behöver en bil i stan.
Priset för vår testbil landar på 399 950 kronor med den utrustningen. Instegsmodellen utan parkeringshjälp, parkeringskameror, bättre ljudanläggning och en hel annat massa roligt kostar 370 200 kronor.
Att förlängningskabel är en brandfara har jag lite svårt att förstå så länge man har en kabel avsedd för utomhusbruk med en kabelarea på 1,5 kvadratmillimeter
För övrigt, jag tyckte jag bläddrade runt överallt på deras site men lyckas inte hitta någon så enkel data som vad den lilla gör 0-100 km/h. Hur kan de till synes ute lämna det? Eller jag missar det?
Det är ju oftast 10A säkrat i vanliga uttag så det gäller att kolla att man har 16A i det man tänker använda till elbilsladdning om man kör utan laddbox.
Klarar ett vanligt utomhusuttag verkligen 16A i flera timmar utan att gå varm ?
Laddbox är nog nog det man skall ha såvida man inte kan ställa ner laddningen i bilen. Har för mig att det går i Tesla för övrigt vet jag inte hur vanligt det är.
Jag antar att det inte ska vara några problem under förutsättning att elsystemets kablage är bestyckat för det. Det räcker ju inte bara att byta bottenplattan i säkringsskåpet till 16A. Men som sagt ska man ladda kontinuerligt varje dag så bör man nog skaffa en laddbox.
haft 2 elbil i många år, iofs var ena plugin hybrid men nu är det två helel sedan 1år. har bara laddbox till den ena. Så en av bilarna laddar på schuko.
Funkar finfint, eftersom både laddbox och schuko kör 10amp så går det likadana sladdar till båda uttagen och det är inte så den ena sladden blir varmare än andra.