Honda e - Liten men ändå så stor

Från sajten:

Honda e är en fullfjädrad elbil men så mycket kraft, körglädje och faktiskt massvis med utrymme, där fram i alla fall.

Detta är vår nya favoritbil för den coola, samt vi andra, storstadsmänniskor. I alla fall om du behöver en bil i stan.

Priset för vår testbil landar på 399 950 kronor med den utrustningen. Instegsmodellen utan parkeringshjälp, parkeringskameror, bättre ljudanläggning och en hel annat massa roligt kostar 370 200 kronor.

Testbil från Honda.

3 gillningar

Finns den redan i Sverige?

Ja de börjar leveras i detta nu.

1 gillning

Att förlängningskabel är en brandfara har jag lite svårt att förstå så länge man har en kabel avsedd för utomhusbruk med en kabelarea på 1,5 kvadratmillimeter :thinking:

2 gillningar

En sådan vill jag ha!
Mycket roliga detaljer och teknik.
Dock är priset för saftigt för att ha som andra bil…

De bränder som varit har nog inte involverat just dem nej :slight_smile:

Bränderna som har varit är väl för att 220v-uttaget oftast inte är dimensionerat för att ge så mycket kräm under så lång tid.

För övrigt, jag tyckte jag bläddrade runt överallt på deras site men lyckas inte hitta någon så enkel data som vad den lilla gör 0-100 km/h. Hur kan de till synes ute lämna det? Eller jag missar det?

Den är extremt pigg, har dock inte detaljsvaret.

Lite Glenning vibbar när du tar plats, men du missade takhöjden :joy::joy::joy::joy:

Så är det. Man ska alltid ha en laddbox.

1 gillning

Dessutom är det inte dyrt med laddbox.

Det är ju oftast 10A säkrat i vanliga uttag så det gäller att kolla att man har 16A i det man tänker använda till elbilsladdning om man kör utan laddbox.

2 gillningar

Varje…jävla…gång.
.

Klarar ett vanligt utomhusuttag verkligen 16A i flera timmar utan att gå varm ?

Laddbox är nog nog det man skall ha såvida man inte kan ställa ner laddningen i bilen. Har för mig att det går i Tesla för övrigt vet jag inte hur vanligt det är.

”På pappret anges 0-100km/h på 8,3 sekunder respektive 9 sekunder” :thinking:

Jag antar att det inte ska vara några problem under förutsättning att elsystemets kablage är bestyckat för det. Det räcker ju inte bara att byta bottenplattan i säkringsskåpet till 16A. Men som sagt ska man ladda kontinuerligt varje dag så bör man nog skaffa en laddbox.

haft 2 elbil i många år, iofs var ena plugin hybrid men nu är det två helel sedan 1år. har bara laddbox till den ena. Så en av bilarna laddar på schuko.
Funkar finfint, eftersom både laddbox och schuko kör 10amp så går det likadana sladdar till båda uttagen och det är inte så den ena sladden blir varmare än andra.

1 gillning

på 16amp ja då skulle jag aldrig vågra köra schuko. men 10amp, inga problem.

Sedan räcker 10amp väldigt bra att ha hemma.

Du är köpt!!!.. var säkert eko mjölk också din lyxlirare.

1 gillning