Homey Bridge Smart Hub, nån som använder?

Min Aqara M2 Hub har lagt av så tänkte jag skulle ersätta den med en Homey.

Funkar den bra med aquare Hue Fibari etc?

En sak fattar jag inte, att man måste prenumera för fler grejor än fem, stämmer det?

Kom ihåg att jag har Tibber så köpte en för 0 kr + 0 kr i frakt...

Bli Tibberanvändare du med:

Hej! :hugs: Här kommer ett tips! Spar pengar, var schysst mot vår planet och bli av med din onödiga elförbrukning på en och samma gång. Med hjälp av Tibbers smarta timprisavtal kan jag styra min förbrukning till de allra billigaste timmarna, och undvika de höga! Testa du med så får vi båda 500 kr som bonus att använda i Tibber Store. :zap: Läs mer här: Du har blivit inbjuden till Tibber!

Den enkla Homey kräver abb ja om den ska vara någorlunda användbar.

Någon som använder en så?

Har gått rätt smärtfritt att få in allt i den, med några få undantag... kommer sist..
Hue-prylarna hoppa in av sig självt.
Aqara va bara att ta sensor efter sensor så rätt snabbt ändå.
Fibaros rörelsesensor gick snabbt.
Lägga in allt i rätt rum flöt på bra.

Ok, vad funka inte att få in:
Aqaras vibrationssensorer vägrar, time out från Homey...nya batterier och provat ett flertal ggr.
Fibaro rökdetektor vägrar också, setupen reagerar inte ens.
Philips rörelsesensorer för inne och utebruk finns ej med i appen, så vet inte hur man gör, men dom har jag iaf i Apple Home.
Aeotec Multisensor 6... Homey appen fattar inget trots att jag gör som den säger.

Om någon har en ide så tar jag tacksamt emot...

Har fått in Fibaro rökdeckare och Aeotec Multisensor efter mycket om och men..
Aqara Vibrations sensorer bråkar fortsatt :-/

Fick förlängt gratis abb till slutet på juli dvs 4 månader ist 1.

Hur jag än försöker får jag inga notiser för vissa händelser som tex rörelse (iOS)

Pratar väl för mig själv känns det som, som vanligt, men ok...

Inställningar: Focus / Stör ej. Hade schemana "stör ej" mellan 22-07 och "stör" 07-22 men på nått sätt hade det ballat ur efter jag lagt in att min dotter kan nå mig 24/7 så nu har jag tagit bort bägge schemana och adderat all appar som jag vill ha notiser från så får vi se...

Det är bra, blir som en manual för andra ägare. :slight_smile:

Vet inte det... har så konstiga problem som ingen annan får :slight_smile:

1 gillning

Hitta nu att Philip Hues rörelsesensorer för inne och utebruk bara finns till Homey Pro??? :-/

Har ju många prylar till den så tänkte att det var bäst att vara förbered på batteri-fronten, men behövde bara byta på en enhet.

Köptes igår...

2 gillningar

Prylarna i Homey Hubben.
HUE rörelsesensorerna stöds bara av Homey Pro av någon konstig anledning.

Tre aqara sensorer har jag inte lyckats få in:
Två vibrations sensorer och en rörelsesensor P1 (P1 var inne men tappades när jag skulle konfigurera den och nu får jag inte in den igen)

1 gillning

En lite roligare översik. men då får men inte plats med alla.... men det går att scrolla.

1 gillning

Man kan ju få diagram också, men tyvärr sparas dom inte, men tar bara några s att skapa mha dra och släpp.
Glömde säga att dom senast bilderna är från min Homey web-hemsida som är gratis och man kan göra nästan allt som finns att göra i appen.

1 gillning

Tack för visat intresse!

Fått igång allt nu?

Nästan, tre Aqara enheter som vägrar ansluta men syns väl på bilder vad som är med :slight_smile:
Har beställt 3 nya så får vi se... Har inte fattat hur man uppdaterar firmware på enheterna än om det ens går...
Med Aqaras hub visades det direkt att det fanns uppdateringar till prylarna.

1 gillning

Personligen hade jag inte rekommenderat Homey. Jag kör Home Assistant med egen zigbee sticka. Krävs mer kunskap men fungerar väldigt stabilt.

1 gillning

Klarar det Z-Wave, Hue mm?