HomePod Mini Default speaker Apple TV 4K

Varför bökigt ? :stuck_out_tongue:

För att du måste hålla på och modifiera en Symfonisk. När allt kunde lösts med att du behöll soundbaren. Som jag är övertygad låter mycket bättre än två Mini

Modda symfonisk? Nä, jag köpte ju en AirPlay adapter som fungerar som en AirPort express som på videon.

Denna

Ok ändå krångligare då märker jag. För den kan du inte sätta som default ljud från ATV utan du måste välja den varje gång du ska spela något.

Slår på den när de är film / musik :wink:

Grejen är ju playbar inte har AirPlay 2, så då blir de en enhet hemma som inte kör de vilket stör mig. Annars är ju playbar såklart smidigt

Du förstår inte. Räcker inte med att du slår på den utan du måste aktivt välja den som mottagare när du ska spela något. Inte som med HomePod att du kan ställa in som default högtalare. Så det är en väldigt låg WAF-faktor.

Okej

Hade du inte en Sonos Beam?

Men om man kör mini som default med tvOS 15 så känns de ju helt okej tv ljud ändå? Utan krångel

Nä playbar

Och varför var det ett krav att den skulle ha AirPlay2? Spelar man musik så gör man ju det från ATV till den.

Sant :sweat_smile:

Känns? Har du inte provat? Personligen så är det inget ljud jag skulle nöja mig med. 2st HomePod är på gränsen att inte räcka så därför fortsätter jag med soundbar.

Älskar Apple och jag får bara behålla playbar eller HomePod (vanliga) för frugan :stuck_out_tongue: för dyrt annars :joy: vill ha en HomePod :stuck_out_tongue:

Du kommer att lösa så mycket bekymmer genom att bara köpa en Sonos Beam eller till och med Arc.

Jag tycker om Apple också men det betyder inte att jag skulle använda Mini som tv-ljud för det är inte nog bra.

Ah men segt att behöva använda sonos app för en enhet. :stuck_out_tongue: visst måste man inte :joy:

Du behöver INTE använda Sonos appen. Så länge den har AirPlay behövs den inte.

Du behöver inte använda Sonos-appen förutom vid installation.

Nej jag vet, men är ju ett annat märke :crazy_face: