HomePod mini, blippa Spotify?

Hej!

Med HomePod mini ska man kunna blippa över musiken från en iPhone 12 genom att hålla den nära högtalaren. Fungerar det med Spotify?

Skull motivera ett köp för mig. :slight_smile:

Nope…fungerar bara med AM

Tack, avvaktar tills eller om Apple lägger in stöd för Spotify. Till deras HomePod kom det ju aldrig så det känns lite avlägset.

Stödet finns

Det går att köra Airplay 2 till den och börja spela via Airplay 2 genom att hålla telefonen när Homepod mini. Men inte spela direkt från Spotify till Homepod.
Där är det som Jocko säger. Stödet finns men Spotify har inte implementerat det.

Det är lite intressant att många gånger tror folk att Apple blockar vissa funktioner när det ofta handlar om att Spotify inte lagt till stöd. :thinking:

2 gillningar

Yep, Spotify är duktiga på att klaga och dåliga på att fixa.

5 gillningar

Det går att “Blippa” med Spotify. Testade precis. :+1:t3:

2 gillningar

Känns hoppfullt. :+1:

Ser ut som det blir AirPlay och inte att Homepoden streamar direkt från Spotify?

1 gillning

Ahh… Du tänker så. Det stämmer.

Precis så, Spotify kan inte spela direkt ifrån homepoden som man kan med Apple Music. Homepoden har endast stöd via sin direktuppspelning via Apple Music.

Men frågan var väl om det går att “Blippa över” musiken från Spotify. Kanske en tolkningsfråga. :thinking:

1 gillning

Yep, därför som jag skrev som jag gjorde i min post högre upp.

Om jag fattar rätt så går det att blippa över musiken till med Spotify fast det blir AirPlay.

Är det som blåtand att allt ljud skickas till HomePoden, så om nånn ringer eller om man startar ett youtube klipp så skickas även det ljudet?

Med Airplay 2 som det handlar om nu bryts inte ljudet om det ringer. Men om du börjar spela YouTube kommer den byta till det.

Ok, tack. Känns inte som en helt hundra lösning att köra Spotify med HomePod mini fast det går.

Det är därför man kör Apple Music. :wink:

1 gillning

Nä, aldrig i livet. E nog för gammal för att byta. Haha

1 gillning

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten