hehehe…helt rätt.
Skulle vara intressant att veta vad Dustin fått betala i inköp av alla dessa HomePod. Säljs dom med förlust?
Varför skulle dustin vilja sälja de med förlust?
Det är det som är frågan. Vad har Dustin fått betala för dom. Inte första gången som en e-handlare säljer något med förlust. Händer hela tiden i syfte att bli av med grejerna eller använda som lockvara. Som exempel jag skulle köpa SATA-kablar. Kostar 60:- online. Fick tag på 1/3 av priset hos Clas Ohlsson och misstänker att dom såldes med dålig vinst om någon.
Många elektronik kedjor säljer med förlust t e x MediaMarkt här i Sverige. Vad det gäller Dustin så rätar de nog upp förlusten (om det nu är så) på andra av deras produkter. Det som är intressant i detta fall är ju vad Apple tycker om prisdumpen, de är ju kända för att se till att deras priser hålls uppe.
Exakt, det är väldigt styrt hos både Apple och Sonos. En bekant känner en som har en butik i ett annat land och han åkte alltid dit för att köpa Sonos. Han brukade ofta rea ut högtalarna med lite förlust för att han fick dit massvis av kunder som sedan köpte annat så det blev vinst i slutändan.
Men Sonos fick nys om detta att han gav mer rabatt än vad de tillät så nu är han inte längre auktoriserad säljare för Sonos och kan inte köpa in deras produkter.
Jag köpte TV-spel i en butik för länge sedan. Snubben som hade butiken sa att han aldrig tjänade något på det. Han hade butiken 15 år eller så. Jag bara säger det!
Hmmm, intressant… Förstår dock inte varför de som använder Apple saknar BT när det finns AirPlay ?
Kompisar som har android?.
Vem vill vara kompis med någon som använder android?
jag använder också Android
Tyvärr är den vita slut, men det får bli ett par svarta.
Intressant läsning här ang. stöd för Airplay 2 i nya TVs.
Vi har inga sådana kompisar. Förutom dig då.
För en som ännu inte brytt sig om HomePod (då den inte säljs här) så undrar jag, finns det egentligen några begränsningar i användandet av en HomePod i Sverige när den ännu inte har börjat säljas här? Tänker på saker som språk för Siri t ex. Visst, Siri finns på svenska men för mig hade det inte varit helt otroligt om det ändå inte hade varit tillgängligt på HomePod iom att den ännu inte säljs i Sverige. Det kan ju finnas sådana saker man bör känna till…?
Enbart Siri på engelska
Tack, där sparade du in 2500 kr åt mig
Som inte du redan visste det
Faktiskt så var jag inte säker, jag hade mina aningar dock. Ville mest få det bekräftat eller dementerat
Det förstår jag men jag tolkade det som att Apple användare saknar bluetooth
Det som jag upplever som den stora begränsningen är att den inte lirar ihop med HomeKit om du kör svenska på iOS. Jag kan inte säga till den att släcka lampor och annat om inte dom kör samma språk. Annars tycker jag det funkar bra. Nu när det finns stöd att automatisera Homepoden kanske det funkar bättre men har inte hunnit testa.
Väldigt nöjd med mina två jag har i köket och funkar bra ihop med resten av Sonos systemet i och med Airplay 2.