HomePod för 1799 kr plus moms för företagare

Helt sinnesrubbat billigt, köp två så blir det stereo! Har du inte företag? Fråga kompisen!

Hos Dustin.se.

3 gillningar

Satan !! Tänk om de hade varit de priset från början !! Då hade världen sett annorlunda ut !! :relaxed:

Ska beställa i morgon :grin:

Det var ju synd man inte visste. Är det första svensk sålda?

Garanterat gråimport

Intressant, det trodde inte jag Dustin höll på med. Är inte Dustin Apple ÅF? Om så, undrar vad Apple då tycker om detta. Undrar om de har EU kontakt? Är det något de kringgår när de bara säljer till företag?

Frågor du får ställa till Dustin och Apple :blush:

Klarade inte av att vänta utan beställde idag :blush:

1 gillning

Det var inte igår man senast fick be morsan köpa hemelektronik åt en :yum:

Hur många köpte du?

Jag nöjde mig med ett exemplar.

Jag med :slight_smile:!

IMG_1096

1 gillning

Så varför duger inte vi som vill betala momsen? :persevere:

Vi får betala moms

Uttryckte mig fel men vi som inte har ett organisationsnummer då :blush:

Det är köplagen gäller för handel mellan företag och konsumentköplagen för handel mellan företag och privatperson. Således har det inget med momsen att göra som båda måste betala.

Jaja jag har blivit rättad tillräckligt nu :stuck_out_tongue_winking_eye:
Kan ingen svara på vad jag egentligen undrar?
Varför inte dustinhome har denna fina rabatt eller ens HomePod :blush:

Om jag förstått det rätt så när man tillämpar köplagen så har man ingen ångerrätt och man kan avtala bort saker som finns i konsumentköplagen. Så det kan vara svårare att häva köpet bara för att man inte gillar produkten t e x. Detta kan man göra när man handlar mellan företag men inte om ett företag säljer till en privatperson.

1 gillning

De vill väl rea ut skiten.
Alla i min familj (förutom jag och yngsta sonen) avgudar apple. Men HomePod tror jag är den ända apple produkten vi köpt som ingen använder.

Just avsaknaden av BT är något som samtliga säger de saknar. JA för oss som är tech folk så kan man inte föreställa sig att man skulle sakna BT då Airplay funkar så bra. Men det är i allafall reallife use case

Sedan jag köpte hem 6st sonos Move så har det blivit favoriten för samtliga.

Move är den enda i Sonos familjen som har BT. Klargör så ingen tror något annat :slight_smile:

1 gillning