Home Assistants alla delar byter namn till... Home Assistant

what!!!.. aja, ännu ett exempel google home är bättre

1 gillning

:joy:

Testa! Du kan köpa ett kitt med en Raspberry Pi för under en tusenlapp. Det finns sedan jättebra guider där du stoppar i ett minneskort och sedan är du igång. Mer och mer i HA kan göras via GUI och det ryktas att version 1.0 börjar närma sig.

Jag har en pi4 liggandes :)! Köpte även så den går via PoE :slight_smile:

Går fint att köra i en virtuell maskin också, kör det själv i VirtualBox just nu.

Ja precis, testade att sätta upp det nyligen trots att jag har en dedikerad NUC för HA och det var riktigt smidigt. Sänker verkligen tröskeln för att komma igång.

Men går de göra backup sen? Så man slipper göra om precis allt igen

Finns utmärkta backup-möjligheter. Du kan till och med via ett tillägg få så att backuper laddas upp på Google Drive automatiskt.

Kör du virtuellt kan du ju ta backup på hela miljön direkt från tex Windows.

Okej :slight_smile: men jag kör nog inte virtuellt då jag inte har nögot annat o köra den på?

Någon kunnig som kan hjälpa mig? Har en pi4 samt minneskort. Finns inte HDMI på den så behöver remote styra den isåfall

Så går alltså börja nu med en SD kort för iframtiden flytta över allt till en SSD till min pi?

Finns säkert hundra guider. Kolla in Juan M Tech eller KPeyanski på YouTube. Riktigt bra sätt att lära sig, du är igång på ett kick :grinning:

Behöver man hoobs tex om man kör HA? Eller går de få in Hoobs också på samma pi? Vill få in mina ring till HA

Och hur är det med yale??? Går de komma åt den i HA med endast modul? Eller behöva hub också?

Minns inte om jag köpte 4 ellee 8 ram i min pi… hur vet jag ?

Edit: Hitta kvitto

ska jag installra de 3 Addons som han gör ? ska man skriva password som password eller gjorde han de bara för o visa ? xD

Och angående yale, går de få in yale via en module ellee måste man ha hubben också? :slight_smile:

blir bara förbannad får de inte o funka … eller de startar men krånglar ändå

@FredrikAndersson

You are famous now! :smiley:

5 gillningar

Gött, snart ringer Aftonbladet då :joy:

3 gillningar

Älskar hans kanal. Kollar på typ alla videos! Nästa gång får du vara med på min, när jag startar den! :man_shrugging: :heart_eyes:

2 gillningar

Vilken kanal är det?

https://youtube.com/c/EverythingSmartHome

3 gillningar