stod och övervägde lite på plejd, men då får det bli wiser i huset
Jag förstår dig, speciellt om du har kunder som du förväntas supporta med en Plejd-integration som bygger på inofficiella tillägg, låter lite halvskakigt. Själv har jag kört Plejd i HA i många år (utan bl proxy) utan större problem men det säger ju inte att allt kan rasa imorgon
Nu förvarnade jag och sa att det inte är officiell support på plejd, men när kunden redan har 80 enheter installerat blir det svårt att ändra.
Får se om jag lyckas få det helt stabilt. Nu är iof kunden extreme också, finlirar på massor med saker.
Alla dagar i veckan Wiser om jag hade kunnat välja om man jämför med Plejd. Du får så många fler valmöjligheter direkt.
Är det bättre med bluetooth direkt i ha-servern?
Jag kör en BT-dongle rakt in i HA servers och mina 20-ish Plejd funkar perfekt.
Jag kör på BL-proxy med en esp32.
Ska köpa en bluetooth dongle också för att se om det gör någon skillnad!
Jag har en present till dig, men glömde den i väskan i zeekrn, hade tänkt droppa av den hos er nu annars då jag ändå är i stan
Vad snällt! Tar det när det passar dig!
Ibland blir det lite fel av mig också insåg jag idag.
Hade missat att ändar till bluetooth active på de två som sitter hos kunden. Får se om det gör någon skillnad.
Jag är inte helt övertygad om Plejd än och får jag välja så zigbee direkt, men det finns hopp om att det går att få ordning på ändå.
Skulle denna funka för att köra HA på ?
Just nu rullar det på en RBP 3.
Går säkert, men den är ju 11 år gammal. Hade hållt mig borta.
Haha, tack. Letar efter en Nuc som inte äs så fasligt dyr.
Kanske en gammal laptop skulle funka?
Lättare kanske att hitta en beg. sådan.
Ja, laptop funkar lika bra som en NUC.
Eller denna om du vill ha lite mer kraft:
Bra pris nu. Ska ta och beställa en ikväll.
Yes! Jag har m920q hemma, tuffar på bra. Slängde in mer minne bara, men kör en del annat än bara home assistant på den
Nice , köpte en till nu för att köra HA hemma hos morsan
Jag har beställt en till också till brorsan. Hans hem är uppkopplat med flera olika saker. Men ingenting fungerar som han vill. Så blir en liten tack present till honom för sommaren och hösten.
Hur flyttar jag lättast över HA?
Har back up på Google drive, annars är ju allt på ett minneskort.