Haha. Jag gjorde en liknande automation för några år sedan. En granne som vi umgås mycket med är från Norge. När vi var bortresta och hon skulle passa våra katter kördes La det swinge med Bobbysocks varje gång hon låste upp ytterdörren.
Verkar inte ha någon fil för ip ban, vet inte vad det är som pågår riktigt.
Hmmm, kommer inte åt via 192.168.1.100:8123, däremot med https://192.168.1.100:8123 ()dock med säkerhetsvarning). Känns som något är feluppsatt någonstans men var 4 år sedan så svårt att minnas
Förmodligen i conf.yam i filen. Där ställer du in en http: section.
Just det, det var conf filen som blivit korrupt hos mig, svårt att minnas när man testar sig fram sådär
Är certifikatet fortfarande giltigt? Rätt vad det är så går de ur tiden.
Kollas väl enklast i webbläsaren.
Det där stämmer.
Du kan prova lägga till:
" - 127.0.0.1 "
Ifall det blivit någonting galet med din loopback.
Prova installera om Duckdns integrationen annars.
Jag har min conf.yaml lite snällare:
http:
use_x_forwarded_for: true
trusted_proxies:
- 172.18.0.0/16 #docker nätverket till min reverseproxy
- 192.168.170.0/24 #hela hemmanätverket
ip_ban_enabled: true
login_attempts_threshold: 5
Tack båda! Certifikatet är giltigt såg jag nu. Det konstiga är att mitt fel kommer vad som känns som helt random på dagarna och varar en stund för att sedan fungera igen. Väldigt irriterande.
Låter som duckdns problem. Jag har aldrig upplevt det själv, men läst om en del som har problem. Verkar helt random.
Kör egen domän sen några år tillbaka istället
Jag tänkte sätta upp en cloudflare tunnel(?), men mitt verkar inte få peka om min domän som jag vill
Ska nog köpa en annan bara för detta
Jag kör cloudflare men inte med tunnel. Har wireguard installerat på en maskin istället.
Körde duckdns ett tag, men hade oklara (för dålig koll för att felsöka också) intermittenta problem. Bytte till Nabu Casa Cloud och det har funkat felfritt.
Nu är motor insatt till vinkällaren.
https://youtube.com/shorts/lFneBnL_5cY
Väntar på en broadlink så vi kan styra den helt via tablet. Vid öppning som börjar musik och spelas i 11 sekunder.
Så att ägarna inte ska bli helt tokiga, så är det endast musik vid gästläge samt på helger efter kl 17:00.
Nya led belysningen är inte på plats än, men när den är uppsatt kommer även ljuset ändras vid öppning och stängning.
Snyggt Vad är det för motor du har till fönstret?
Vi tog en motor som egentligen var till för att höja upp tvn ur en tvbänk som de hade tidigare. Modifierade om den lite så blev det kanon. RF dosa till den, som kopplas till en broadlink som skickar vidare signalen så de kan styra allting via mobil eller tablet på väggen
Coolt , tack för förklaringen
Jag har typ en sån här motor med någon generisk kontroller till två fönster som jag är lite osäker på hur dom funkar exakt på semesterstället. Så tanken är att jag ska byta ut själva styrningen/dosan så den går att styra automatiskt med HA om det t.ex. blåser mycket eller regnar , sen också någon snyggare kontroller som får en fast plats så man inte tappar bort dom , men det blir ett projekt till våren , nu när det blir kallt så stängs dom för säsongen
Du kan köpa en ESP32 och använda som controller Jag tänkte sätta in en sån själv, men kör broadlink rm4 pro istället för vi behövde styra flera saker.
Försökte få igång nya burken med proxmox ikväll
Glömde göra backup på det jag redan gjort i HA så fick börja på ny kula men de gör inte så mycket , lär mig mer då
En sak som däremot krånglar är hur jag får igång Wi-Fi på lenovon, försökte installera några olika paket och skrev i några .conf filer men får inte igång det, vet inte om drivrutiner saknas.
Blev lite för trött på det nu så fortsätter imorrn , men om någon har tips på hur jag får igång Wi-Fi på lenovon i proxmox så tar jag tacksamt emot dom
Jag vet faktiskt inte wifi. Finns lite workarounds för det men proxmox rekommenderar verkligen inte wifi.
Så har du möjlighet ställ den så du kan koppla in.
Är det någon speciell anledning till att du vill köra wifi?