Hockey i Thailand

Han är välkommen att komma och coacha oss i här istället!


image

//Thailänsk mästare 2018!

8 gillningar

Är det på Central Rama 9?

1 gillning

Du har sån koll! Det stämmer! Fast rinken är permanent stängd nu efter pandemin. Vi tränade och spelade Samrong ett tag fast det är på paus nu och jag har inte haft tid heller tyvärr.

Roligt är ändå att de bygger en ordentlig arean enbart för hockey och för Thailänska nationallaget! Det finns några riktigt duktiga som spelar. De vann SEA Hockey Games förra året. Flera av dom har kontrakt att spela i Europa eller lägre divisoner i Sverige!

1 gillning

Varit där ett par gånger. :slight_smile:
Kul att följa!

1 gillning

Surrealistiskt att gå in ett stort shoppingcenter med flipflop och spela hockey!

Fick vara med på “flyers” inför finalen också!

2 mål och 1 assist i finalen är nog höjdpunken av min “karriär”. Att Johnny Oduya kom och spelade med oss några matcher var också rätt läckert, då insåg man att man inte ens har en chans när han tempoväxlade! :rofl: :crazy_face: :innocent:

3 gillningar

Just det, det minns jag att Oduya är där, har för mig han byggde kåk på Koh Samui eller nåt, bra lirare.

1 gillning

Stämmer! Det började under lockout säsongen 2012. Då spelade han några matcher här. Sen 2018-2019 kom han tillbaka och spelade några matcher med oss under grundserien. (Han spelade med flera olika lag under säsongen) Han var grym och otroligt ödmjuk. Hjälpte alla oss, samtidigt som han tog tid att träffa barn och familjer runt om kring. Följde med oss på en after-hockey-öl på kvällarna.
Dessutom sponsrar han ligan med pengar för bästa Thai rookie spelare! Så de kan fortsätta utvecklas.

4 gillningar

Gillar den här bilden också… Vi tog den inför ett reportage av Expressen om hockey i Thailand.
Killen längt fram drev IKEA i Bangkok men har flyttat till Ho Chi Minh nu!

5 gillningar

Passar verkligen in i BKKs stadsbild. :smiley:

1 gillning

Tofflor och full hockeymundering - magiskt! :smiley:

3 gillningar