Hjälp mig välja laptop

Jag söker med ljus och lykta efter en ny dator och behöver hjälp.
Jag vill ha typ denna: https://www.dell.com/sv-se/shop/b%25C3%25A4rbara-dell-datorer/latitude-9440-2-i-1/spd/latitude-14-9440-2-in-1-laptop/gctol944014emea_2in1_vp?redirectTo=SOC
Fast med 16" skärm och numeriskt tangentbord.
Jag har en Samsung Galaxybook 4 med 16" skärm och numeriskt tangentbord, men man kan inte använda penna med den och skärmen går inte att vika över så den blir som en pekplatta.
Hittar inget vettigt. Den ska användas professionellt, så den ska även vara tunn och ha lång batteritid. Lagring 1TB och 32GB minne. Byggkvalitet i Apple-nivå är också önskvärt.

HP har en del med. Både vikbara laptops och riktiga tablets med påhängstangentbord.

Vi kör HP på jobbet och det funkar, sen kan jag inte ge en rättvis bild kanske för våra är så nedlåsta och sönderbloatade med kontrollprogramvara, remote management mjukvara m.m (storbolag) men kvaliteten är hyfsad, även om den tagit ett steg ner nu med 2024 versionerna.

Dell:en ser ut att riktigt oanvändbart tbord också…. Hmm helt platt… undrar hur de tänkte där. Tänker att man vill kunna känna kanterna. Men det kanske man gör.

Lenovo har väl deras Yoga, funnits i flera år. Kanske kan vara något

Tycker också att Lenovos Yoga modeller kan vara ett alternativ:

Även Acer Travelmate:
https://www.acer.com/se-sv/laptops/travelmate/travelmate-spin-p6

Vi slog till på den här modellen till några på jobbet. Riktigt gediget bygge. Dock bara 14" och ingen numpad. Men dock touchskärm.
Lenovo ThinkPad X1 2-In-1 G9 Core Ultra 7 32GB 512GB 14" (21KE003DMX) | Dustinhome.se

Edit: En av de som @johnh3 länkade ser ju bättre ut. Alltså denna:
Lenovo Yoga Pro 9i Gen 9 (16 tum Intel) | Den perfekta bärbara 16-tumsdatorn | 83DN008JMX | Lenovo Sverige

Jag hade en Yoga för kanske 5 år sen, då var de lite plastigare än X-serien men man får ju mer prestanda för pengarna.

Tack för era förslag. Gillar Lenovo Yoga Pro 9i Gen 9 (16 tum Intel) | Den perfekta bärbara 16-tumsdatorn | 83DN008JMX | Lenovo Sverige som @MrMustang föreslår men den är inte vikbar. Finns det inga vikbara 16" laptops med numeriskt tangentbord?
För att var tydlig, här är min kravspec:
-16" skärm
-vikbar
-penna
-numeriskt tangentbord
-32 GB minne
-1 TB lagring
-Tunn
-Lång batteritid (nu har jag varit bortskämd med Apples >8h på MacBook Air men åtminstone >4h vill jag kunna klämma ur den)

Batteritid med de prestanda du nämner kan du nog glömma med Windows tyvärr. Möjligtvis om du hittar nån ARM burk, men då är det nog svårt att uppfylla de övriga kraven.

Nja, batteritiden kan jag vara lite flexibel på. Däremot är det enda jag saknar på min nuvarande dator just 2-i-1 och penna. Kommer faktiskt upp i omkring 4 timmar med den som jag använder den.