Hjälp mig att välja tv

Fem svarta HomePod blev för mycket. :wink:

Blev en LG 55” C1 .

2 gillningar

Det här var enkelt.

Q70 är en budgettv med LCD medans LG 1C är en av de bästa OLED-modellerna på marknaden så naturligtvis C1.

2 gillningar

:heart:

Har inte hunnit få upp den än. Men rekommenderar ni som har liknande tv att köra med Apple TV? Eller inbyggda? Dock har jag inte hunnit skaffa senaste Apple TV utan har 4k varianten bara

Har du Apple TV vinner du inget med nya varianten, bara ny fjärrkontroll, som du kan köpa separat.

Det spelar ingen roll om du kör Apple TV eller inbyggda WebOS-systemet förutom om du vill åt C more-appen som inte finns inbyggt i LGn.

Okej men nya Apple TV har väll 120 hz? Inte första 4k väll

Comhem fanns inte inbyggt heller :frowning:

Vad ska du ha 120 Hz till på en Apple TV?

Nej det finns väl bara till mobiler?

120 Hz har du när du spelar möjligen. Filmer/TV-serier är på 24/25 Hz. YouTube på max 60 Hz.

2 gillningar

Lånar tråden lite om det går bra?
Sitter lite i samma sits fast mitt val står mellan LG C/B-1 eller Philips 706.
Ambiligtht är det som lockar med Philips men LG verkar ju vara bättre på allt annat.
Det är 55" som gäller för min del plus att 706an är 2000kr billigare vilket är en hel del kosing.

1 gillning

LG är bättre på allting annat ja. Utom möjligen om man tycker AndroidTV är nice.

Det blev en B1 så sparade jag 2K så kanske barnen kan få en julklapp också… :wink:

1 gillning

Comhem har app på AppleTV, ganska nerlåst, man kan inte spola fram eller bak, paus fungerar inte (ok-knappen fungerar att pausa med), Stereoljud i pcm. Rätt sopig app alltså,
Men dom har avtal med Paramount och visar de flesta serier därifrån som man får lida för konsten… :slight_smile:

Inställning på Apple TV ska man ha HDR där eller SDR

Du skall bara köra automatiskt på allt.

Måste ju välja video format på Apple tv

Aktivera eller inaktivera Matcha dynamiskt omfång eller Matcha bildfrekvens

Gå till Inställningar > Video och ljud > Matcha innehåll och välj sedan bland följande alternativ:

  • Matcha dynamiskt omfång: Aktivera om du vill att din Apple TV 4K ska matcha utmatningen till det ursprungliga dynamiska omfånget för innehållet som du spelar upp.
  • Matcha bildfrekvens: Aktivera om du vill att Apple TV 4K eller Apple TV HD ska matcha uppdateringsfrekvensen till innehållets ursprungliga bildfrekvens. Detta gäller för innehåll som är mastrat i olika bildfrekvenser, till exempel filmer med 24 bilder/s eller annat internationellt material.2
1 gillning

Du ska ha 4K SDR inställt för annars tvingar du ATV att köra HDR i menyer och på material som inte är HDR och det ser skit ut. Under Video och Ljud väljer du matcha innehåll på både dynamiskt omfång och bildfrekvens.

2 gillningar