Hjälp med värdering Macbook Air 2018

[Apple Macbook Air 13" - i5 1.6GHz / 8GB / 128GB / Intel UHD Graphics 617 - Space Grey]

Skulle uppskatta lite hjälp med värdering av denna. Tack!

mresell.se verkar en del här tycka fungerar, kolla där för värdering.

Mac2sell kan jag minnas att det brukade rekommenderas: https://www.mac2sell.net/.

mresell.se funkade riktigt bra, betalade rätt generöst för min Intel MBP med :+1:t3:

Sålde en liknade till MResell nyligen, fick runt 4 papp.

Mresell säger ca 3800, kan man räkna med mer om man säljer privat eller är det där som det landar?

MResell säljer den vidare för mer så du kan säkert få upp priset om du säljer den privat eller Tradera, fast det blir ju mer jobb för dig.
Jag brukar sälja till MResell för att det är smidigt.

Man slipper alla prutande gnällspikar och det kan ju vara värt en del.

Smidigt och inga gnällspikar är onekligen lockande :slight_smile:

1 gillning

Slipper du iofs på tradera också fast vad du får står skrivet i stjärnorna, vilket jag tycker är lite av charmen :slightly_smiling_face:

Det kan gnällas efter, den charmen slipper jag gärna. Frugan sålde en väska som de hittade en mikroskopisk reva på. De ville ha tillbaks en del av beloppet. Vi sa skicka tillbaks den så betalar vi tillbaks allt och returfrakten. Sen dess har jag gett upp dessa marknadstorg.

1 gillning

Ah okej, ja det är ju inte så kul. Jag har kanske haft tur :slightly_smiling_face:

1 gillning

Min var en rätt maxad 16" modell, fick 18k för den om jag inte minns fel. Var dock för ca ett år sen nu.

Tack för alla tips so far, vi får se vad det blir. Kanske har kvar den också, det är ju till o med ännu smidigare. :slight_smile:

Fortsätter att tjata lite :wink:
Vad tror ni man får privat då? 5-6? :slight_smile:

Kika på avslutade auktioner för liknande modeller på Tradera för en bra bild av vad marknaden är villig att betala.

1 gillning