Hjälp med MS-konto

På jobber kör vi ju som de flesta med Microsoft och kopplingen mellan min iPhone och alla program fungerar bra. men min MacBook lyckas inte får igång vissa saker. Jag är inloggad i Outlook och Teams samt OneDrive.

Men jag får inte Kalendern i macOS att plocka in Outlookkalendern. När jag ska lägga till kontot och skriver in mitt användarnamn för MS-kontot som jag använder på jobbet säger den att det kontot inte finns.

Jag har även testat att logga in via https://www.microsoft.com/sv-se/ med samma resultat. Jag kan inte heller där logga in från min jobbdator.

Men saken är att iPhonen alltså klarar det här. med kalendern Varför fungerar det inte via MacBook? Kan vi på jobbet ha en spärr mot macOS men inte iOS?

Vi kör också med MS för allt.
Jag har lagt till kontot i Internet accounts i System settings i MacOS. Välj Microsoft Exchange när du lägger till kontot.
Har jobbet satt upp det rätt så ska det räcka med att ange epostadress för att den ska hitta rätt server mm.
Edit: om du vill logga in via webben så kan du göra det på office.com

:point_up_2:t2:

Jag tycker det är det jag försöker. Jag börjar här:

Klickar på Exchange, men får det här när jag skriver i mitt lösenord:

När jag klickar på avbryt så ser det ut så här:

Kan vara att din IT-avdelning har låst så att det inte går med tredjepartsappar med.

Borde de inte låst alla typer av ändringar på hans dator? Kan ju aldrig bli bra när han roddar bland filerna. :joy::joy::joy:

Jag har ett Microsoft -konto där jag tidigare kunde lägga till det bland konton i iPhone. Så läge jag inte tog bort det så fungerade kalendern i apples app.
It-avdelningen som sköter det kontot har nu begränsat så att man bara kan använda det med Microsoft Outlook appen.

Har haft liknande problem inom offentlig förvaltning. Då funkade det när jag försökte efter några dagar igen. (Har en känsla av att det räknas antalet enheter eller antal försök på något sätt men att detta nollställs efter ett tag - dock en killgissning.)