Vi har minst en Aruba på jobbet som förpestar hela landskapet med sina fläktar…
Så de tänkte bygga in den men mitt förslag var att det måste ju vara billigare att byta till en fläktlös, så kollade beteckningen och Aruban var dyr i alla fall
Men några hantverkare som bygger in racken är nog dyrare ändå
Nu är inte nätverk och wifi mitt primära område men en skillnad är att de andra tillverkarna erbjuder enterprisesupport vilket är viktigt i lite större wifinät när man kommer upp mot ett par 1000 APs vilket inte är så ovanligt. De har i och med supporten väl fungerande stöd över tid för saker som certifikatbaserad login, scepman, Entra ID osv.
Nu har jag bara rattat några få unify på små företag och för ett par år sen. Min åsikt är i alla fall att de duger för småföretag med 2-5 APs. De har säkert stöd för cert och allt de med.
Men hemma kör man Deco och är bara glad!
Kan bara hålla med.
Behövde utöka räckvidden på mitt nätverk för en homekit-kamera.
Köpte en begagnad m5a av @Bulldog76. Blev perfekt.
Installationen tog någon minut bara.
Vi kör allt trådlöst, har 250/250 och appletvn taktar på i 246 trådlöst enligt speedtest.
Kul att den kom fram.
Jag kör trådat till några enheter så kallad Backhaul, men tycker inte att jag märker något på prestandan.
Kör trådlöst till ATV och det hackar aldrig.
Har precis köpt rekommenderat Deco-kit. Kör ju idag Google wifi. Det nätverket jag har idag huserar alla smart-hubbar mm. Men det ska väl egentligen bara va att döpa det nya nätverket till samma som det gamla så ”löser det sig själv”?
Det märker du. Alltid funkat för mig.