Hjälp med att hitta kompatibelt minne till bra pris

Blir helt snurrig av allt letande på minne till min iMac. Hittar på Amazon men vill helst köpa från Ebay.uk. Av någon anledning tror jag att det blir billigare. Men jag hittar fan ingenting som verkligen talar om att det är 100% kompatibelt.

Det jag är ute efter är 2x8GB till att börja med. Betänk jag är av fattig arbetarklass :wink:

Inget svar på din fråga… Men jag tycker de e lite läskigt att köpa just sånt utomlands ifrån, när man e rädd att få just fel grejor, eller att man inte hittar Infon… Skulle inte våga chansa… :man_shrugging:t2:

Problemet är att det jag hittar i Sverige är svindyrt och inte att tänka på.
Har köpt på Ebay och fått fel och aldrig varit några problem att reklamera.
Köpte en projektorlampa en gång som var skrot när den kom fram men inga problem.
Han skickade en ny innan ens hade skickat tillbaka den trasiga.

1 gillning

Förstår om de blir dyrt… Håller tummarna för dig!

1 gillning

Betalar man med PayPal brukar det funka bra med reklamation men då gäller det ju att säljaren uppgett fel uppgifter. Nu är jag inte så hemma på Apple tillbehör med det borde väl gå att klura ut vad som passar tycker jag.

Bara för att dom har rätt beteckning är det inte säkert att dom är kompatibla,speciellt inte när det gäller Apple. Helst ska det stå i beskrivning att den är kompatibla men det gör dom inte.

Som dessa tex. Enligt beteckningen så ska dom fungera.
https://cdon.se/hemelektronik/mushkin-so-dimm-16gb-ddr3-essentials-16-gb-2-x-8-gb-ddr3-1333-mhz-204-pin-so-dimm-p50228332

Men e de verkligen inte värt 600kr? Så du vet du för rätt? Trodde de handla om tusenlappar… :man_shrugging:t2:

Om jag i Prisjakt väljer specifikt för Apple så ramlar det iväg till flera tusen om jag vill har 32GB

Oj okej då kan jag förstå…

Äh va fan orka vänta på svar från kundcenter.
Dessa står inte att dom passar exakt min modell men eftersom man kan handla med Klarna och full ångerrätt 14 dagar så slipper jag ligga ute med pengar :slight_smile:

En grym sida! Handlat mycke av dom! Även på jobbet… kör!

Nu blev jag tveksam för läser man villkoren så räcker det med att man öppnar förpackningen så kan dom neka att betala hela summan :frowning:

Oj, kanske värt att va helt säker då på att dom kommer funka.

Ja skickade iväg ett mail till Kundtjänst. SÅ bråttom är det ju inte när det är helg och allt.

1 gillning

Helt rätt tänk!

1 gillning

Vad har du för iMac så kan jag se vad som gäller.

Räcker detta?

Skärmavbild 2019-12-24 kl. 22.24.11 Skärmavbild 2019-12-24 kl. 22.23.47

1333MHz DDR3 är ganska så stright on, allt är kompatibelt så länge det är SO-DIM :slight_smile:

Men då är frågan varför likadana minnen inte är kompatibla mellan 21" och 27" som vissa försäljare skriver.
Som tex här. https://www.amazon.com/gp/product/B01CTEJTM4?pf_rd_p=2d1ab404-3b11-4c97-b3db-48081e145e35&pf_rd_r=GM0174NA420JMBA73FYT&th=1

21" och 27" körde inte samma minnen vissa år.