Hjälp med att bränna en DVD-film

Hej! Längesedan jag gjorde mig av med dvd-spelare/brännare men skulle behöva bränna en mp4 så det gick att spela upp på en dvd-spelare för teven.

Någon som kan hjälpa till och skicka skivan sedan? Grannen som jag hjälper betalar mer än gärna ett par hundralappar för det.

Är det inte lättare att köpa en brännare? Tror man kan köpa dom för 2-300 kronor idag. Ska du bränna till skiva så se till att DVDn klarar filformatet. Nya DVDs har ofta en USB-port man kan spela filmfiler via också.

En annan har en burk med DVD-brännare i! Moderna grejer :wink:

1 gillning

Hur stor är filen? Kan man skicka den på något vis så kan jag nog lösa det.

1 gillning

Tänkte också på USB men vi pratar om en person som inte ens har en dator eller smartphone, dvd-spelaren är nog 1000 år gammal. Så det behöver brännas en video-dvd.

1 gillning

HandBreak löser väl de?

Nä Handbrake är för att konvertera filmfiler

Ja, är de inte det @Esse vill? Konvertera en mp4
till vob och bränna på en dvd?

Jag trodde brännarprogrammet gjorde det åt en? :thinking: Var så länge sen jag gjorde det så jag kan ha fel :slight_smile:

Det var länge sedan jag brännde DVD också. Men det finns många program som hjälper till med det.

Tyvärr får man inte alltid med program nuförtiden när man köper en brännare. Man måste man ut på stora internet och leta efter något. Vill man bara bränna några få DVDs vill man inte lägga allt för mycket pengar på det heller. Det finns så mycket skumma program tyvärr.

Minns för några år sedan när jag letade efter ett program för att spela upp Blu-ray och DVD. Det var mycket skumt jag kom över då. Oftast går jag åt andra hållet och rippar DVD och Blu-ray. Då är ju HandBrake och MakeMKV bland dom bättre. Laddar man ned libdvdcss fån VLCs sajt så bryter man krypteringen som kan finnas på vissa DVDs. Vet inte om det är lagligt dock. Men en backup måste man få göra tycker jag!

Minns iDVD med kärlek!

Jo det skall de göra.

2 gillningar

Den är mycket liten :slight_smile: Det verkar dock löst nu – en kompis i Skåne har en :slight_smile: