Hitta hittar enheter men inte personer

Någon som vet varför vi inte hittar två av fem familjemedlemmar i Hitta under Personer? Deras enheter syns dock under Enheter.

Vi har kollat att allt är likadant inställt på telefonerna under iCloud och Platsinställningar men uppenbarligen har vi glömt något.

1 gillning

Undrar också varför just det fungerar så uselt?

1 gillning

Jag har tvärtom…. Hittar personer men saknar ena dotterns enhet. Men ser henne :man_shrugging:

Skitskumt

1 gillning

Har varit med om samma och lösningen var att ta bort delningen, starta om enheten och sedan dela på nytt.

1 gillning

Ska testa, men menar du då att ta bort dem från familjen och lägga till dem i familjen igen?

Om du trycker på namnet i Hitta-appen under Personer så får du upp ”Sluta dela min plats”. Men nu blev jag osäker på om någon som är barn i familjedelning kan göra detta eftersom jag bara har vuxna i min.

Stämmer. Det är gråmarkerat för barnen/medlemmarna.

Kanske vi är något på spåren här ändå. Vill minnas att jag grejat för några år sedan med admin-inställningarna för Familjedelning och kunnat ställa in exakt vad de inte kan göra. Kan dock inte hitta dessa på resande fot med iOS-enheter. Kanske behöver en dator?

Det går att ändra under Inställningar → Familj → Barnets konto → Platsdelning.