Hitta aviserar på fel iPhone

Skaffade en iPhone 12 som backup till min iPhone 13 Pro Max. Synkade över allt till 12:an från backup av iPhone 13 på datorn. Har ett Aircard i min plånbok som funkar på samma sätt som en AirTag. Noterade att jag inte fick meddelande om att plånboken lämnats hemma när den borde gjort det. Till min förvåning såg jag då att de meddelandena nu kommer på iPhone 12! Någon funktion att välja vilken enhet som meddelas verkar inte finnas. Tog bort Aircard på min 13, det gick bra. Och la till det igen. Men fortfarande så kommer meddelanden på 12:an. Går detta att lösa?

Jag kan vara fel ute, någon annan kanske kommer med ett bättre svar men annars kan du kolla under Inställningar -> Apple-ID -> Hitta vilken enhet som markerar ”Min plats”. Det borde vara det som styr? Kolla så att det är din iPhone 13 och inte backup-mobilen.

Som standard skickas aviseringar från en AirTag eller Aircard till alla enheter som är inloggade på samma iCloud-konto. Du kan dock ändra den här inställningen så att du bara får aviseringar på specifika enheter. Stäng bara av växeln för "Hitta mitt nätverk" på din iPhone 13. Om problemet kvarstår kan du behöva prova några andra säkerhetskopieringsverktyg som Aiseesoft, FoneDog, etc.

Jag hittar inte funktionen "Hitta vilken enhet…" och hittar inte heller var växeln för "Hitta mitt nätverk" finns. Dock löste det sig efter att jag återställde och ominstallerade iPhone 12.