Hey Clay - bästa leran i stan

Från sajten:
image

När leksaker och teknik blandas för att bli mer än delarna.

 

Hey Clay

Ibland kommer vi över produkter som är så självklara att vi inte riktigt förstår att det tagit oss så lång tid att hitta dem. Det här är en sådan produkt. Vi har alltid gillat skapandet med modellera. Den fria leken med att skapa precis vad som helst är frigörande för sinnet, men ibland fastnar vi, ibland blir barnen frustrerade och ger upp skapandet. Då är det här en produkt som låter oss hitta den där skaparglädjen igen.

Hey Clay

Hey Clay är 18 burkar självtorkande modellera. Leran är mjuk och i livfulla färger. Färgerna går även att blanda om det önskas få fler färger än de som följer med.

I appen Hey Clay så får vi enkla instruktioner i hur vi med modellera bygger komplexa figurer. Allt presenteras i en stilren app där instruktionerna är interaktiva och animationerna är ruskigt snygga utan onödigt klotter som annars så ofta förstör appar riktade till barn. Med i kartongen Hey Clay så får vi en kod för att låsa upp alla figurer och instruktioner för kunna skapa allt som appen har att erbjuda. Det går att testa appen innan köp och då är en figur i varje kategori tillgänglig.

Leran torkar snabbt ute i luften och figurerna stelnar och hårdnar så pass ordentligt att det sedan går att leka med.

SAMMANFATTNING OCH BETYG

För någon som alltid gillat modellera är det här ett självklart steg i utvecklingen. Instruktioner och animationerna i appen är otroligt snygga och lättförstådda.

Pro­duk­tk­val­ité: 5/5.
Funk­tion 5/5.
Design: 5/5.
Val­u­ta för pen­gar­na 4/5.
Total­be­tyg 5/5.

PLUS

  • Leran fungerar med och utan app
  • Det finns flera figurer och bra överblick över svårighetsgraden för varje ny figur
  • Även barn som annars inte uppskattar fri lek med lera kan komma att gilla modellera

MINUS

 

Teknikveckan rekommenderar

DETALJER

  • Tillverkare: Hey Clay
  • Lera och en iPad
  • Barn alternativt en barnslig vuxen
  • Med­föl­jer i kar­ton­gen: 18 burkar med lera som lufttorkar.
  • Färg­er: Rosa, röd, orange, lila, gul, brun, svart, blå, vit, grå och hudfärg.
  • Till­gäng­lig i Sverige via bland annat Lifestylestore.se.
1 gillning

Haha nu när jag läste att färgen hudfärg ingick kom jag att tänka på folket som kände sig kränkt för att man sålde hudfärgade plåster :joy:

Jag tror att alla vita medelåldersmän med skärrosa hudton inte kommer känna igen sig i Hey Clays ”hudton”. ( jag inkluderad) Utan den är något mörkare.

1 gillning