Herrljunga lanserar bubbliga juldrycker

Från sajten:
image

Herrljunga har fått julkänsla och deras varumärke Spirit of Sweden lanserar nu tre juliga drycker med smak av polka, smällkaramell och skumtomte.

De tre nya smakerna polka, smällkaramell och skumtomte kommer dyka upp på både utvalda ICA-butiker, Coop, Willys, Hemköp, Tempo, Citygross och Matrebellerna från och med den första november och en av smakerna ramlar även in i systembolagets sortiment. Polkagris är ju gott och blandar man det med lite alkohol så kan det väl inte annat än att bli succé? Alkoläsken kommer ha en alkoholhalt på 4,5% och den har artikelnummer 10601 (ännu inte listad på Systembolaget).

Om du undrar vad en smällkaramell smakar så kan vi avslöja att det tydligen är tutti-frutti. Låter smakerna som något du vill testa så kommer de som sagt dyka upp i butiker och på Systembolaget från den 1 november.

Via pressmeddelande

3 gillningar

Måste testas!

@Zop kommer bojkotta dem pga särskrivningarna :joy:

Eller är det en skum tomte? :rofl:

Gillar varken polkagrisar, skumtomtar eller särskrivningar. Jag håller mig till julmust.

1 gillning

Jag har tittar efter dessa på både Ica och Hemköp men inte sett röken av dem…

Någon som vet var i Malmö man kan hitta dessa?

Har bara sett på bolaget här i sthlm inte i butik.

1 gillning

Men de säljer väl vara Polka med alkohol, inte de alkoholfria?

Japp! Hittade de idag bara för det på Ica Maxi.

1 gillning

Se där ja.

Nu hoppas jag bara att @Esse , @Thomas eller någon annan i Malmö kan hitta dem här någonstans :grinning:

Ska hålla ögonen öppna!

1 gillning

Skall reka Toftanäs så fort jag kan!

1 gillning

Från sajten:
image

I julas lanserade Spirit of Sweden ett par olika godisläsk med jultema och nu är det dags för tre nya smaker för alla som drömmer om att kunna dricka sitt favoritgodis.

De nya smakerna består av Fizzy Candy som ska smaka som de bubbelgumliknande flaskorna som finns både på påse i butik men även bland lösviktsgodiset. Sour Cola ska påminna om de sura cola-napparna som även de brukar finnas i lösviktsgodiset och sist ut har vi Sour Straps som påminner om de sura godisbanden. De tre sorterna ska tas in i sortimentet hos bland annat Hemköp, Willys, Tempo, City Gross, vissa Ica-handlare och stora Coop.

Det framgår inte i pressmeddelandet när de kommer lanseras men de borde dyka upp i butik inom kort.

Via pressmeddelande

Vi får väl se om de går att hitta. Jag jagade juldryckerna till förbannelse innan jag hittade ett par av dem och där var det vara Skumtomte som var nätt o jämnt ok :blush:

1 gillning

Ska hålla ögonen öppna jag med, tror ungarna kan älska dessa.

1 gillning