Here we go again and again and again

Det är livsfarligt! Du blir garanterat hackad! Allt som du kopplar upp kommer till 100% hackas.

Man kan dock klara sig om man klär in allt i hönsnät, folie och kodynga.

Tack för tipset, drar till Rusta på en gång!

1 gillning

Netatmo Smart Outdoor ska komma.

edit: jag skrev först Somfy Outdoor Camera, men det är dom med • framför som ska ha secure video.

1 gillning

Jag har Netatmo i alla rum hemma, förutom toaletten. Valde Netatmo för att dom inte har någon obligatorisk egen tjänst för uppladdning av filmerna. Vill någon hacka kamerorna och titta på mig vad och hur jag gör i sovrummet eller vad jag äter eller när jag tränar, så går det bra. Vill jag prata hemligheter så gör jag det annorstädes.

Det viktiga för mig är att jag kan hålla koll på hantverkare och eventuellt få en bild eller två, att ge polisen som hjälpmedel, om någon som bryter sig in.

1 gillning

Där fanns ju ens sådan lista jag efterfrågade. Tack! Även om det inte alltid framgår av tillverkarnas hemsidor att kamerorna har HK Secure, vilket är lite märkligt.

Alla rum? Wow…:wink::heart_eyes:

Kan vi boka dig till nästa kick-off?
Du verkar rolig!

Här har du en lista på alla bra grejor du kan köpa!

Absolut! Om du lovar att medverka i mitt nummer om internetsäkerhet :wink:
Ett krav är dock att alla förbindelser till internet i byggnaden och hos de som vistas i den stängs ner under mitt gig, man vill ju inte bli hackad

1 gillning

Absolut, vi stänger alltid av strömmen så fort vi kommer till jobbet!

Men då är den ju igång på natten!!! Den ska alltid vara avstängd, annars blir ni hackade!

1 gillning

Ingen fara!
Vi har inga lösenord på något så då finns det inget att hacka!

Fast man hackar ju med bara ett knapptryck så det gör ändå inte så stor skillnad med ett lösen…

2 gillningar

Man kan hoppas att denna får det.

3 gillningar

Om man tar bort lösenordet så får man till och med tillbaka ett knapptryck!

Det får den.

" by jofre_netatmo » 15 Jan 2020, 10:36

Hello everyone,
We keep working on the HomeKit Secure Video compatibility of both of our Cameras, Indoor and Outdoor.
We expect to have the compatible fw for the Indoor Camera soon. The fw for the Outdoor Camera will come next.
Thank you for your patience.

3 gillningar

Nej, du försvårar för hackern iom att han måste trycka en gång extra.