Hendrick’s släpper blommig gin i limiterad utgåva

Från sajten:
image

Hendrick’s kommer släppa en ny gin den 21 april som via strupen ska ta oss till botaniska trädgårdar och en härligt värmande sol med den limiterade Flora Adora.

Flora Adora är en premiumgin i begränsad upplaga som ingår i Hendrick’s experimentella serie “Cabinet of Curiosities” som är skapad av Lesley Gracie. Flora Adora hämtar inspiration från botaniska trädgårdar och är smaksatt med olika blomsorter och du som smakar på den kan förvänta dig blommiga smaker med en eftersmak av enbär- och koriandertoner.

Med Flora Adora har jag inspirerats av de växter som har störst förmåga att locka till sig fjärilar, bin, humlor och andra pollinatörer. Det är fascinerande för mig hur en del blommor verkar locka mer än andra. Och det är just dessa blommor och deras dofter, de nästan magiska aromerna vilka ger naturen liv, som jag har velat fånga in i Flora Adora, säger Lesley Gracie, Master Distiller på Hendrick’s Gin.

Flora Adora går att klicka hem från systembolagets hemsida den 21 april och prislappen ligger på 499 kronor. En flaska är på 700 milliliter och alkoholhalten ligger på 43,4 procent, artikelnummer på Systembolaget är 3893501.

3 gillningar

Har gillat deras andra släpp som Amazonia, Neptunia och Lunar.
Kanske blir ett köp. :thinking: