Hemskt ojämn scrollning - trackpad på M1 Pro / Air

Detta är ju ingen nyhet direkt, finns massor av trådar runt om. Sök bara på Macbook M1 Scroll not smooth (eller liknande). Jag förstår bara inte vad som är problemet, och hur Apple verkar nonchalera detta. Hade stor förhoppning att detta skulle fixats i senaste Mac OS - men icke. Har själv en M1 MBP 13 och detta problem syns både i Chrome och i Safari. I övriga appar vette tusan om jag märkt något, utan det verkar vara primärt i webbläsare. Kan det vara någon buffring som inte funkar eller? Ni som märkt av det - vad har ni provat, och har något funkat för att få bort problemet?

Jag kör macos beta 12.2 pga jag har en MacBook Pro 14” och orkar inte med buggar.
Den är betydligt mer buggfri än macos 12.1.

You are using it wrong :joy:

Välkommen till forumet! :pray:

Åh. Vad har du märkt av för skillnader? Hur är det med scrollningen? :slightly_smiling_face:

Stod ju på ett ben och höll inne både option och hade en hand på golvet. Borde räcka. Tack, btw.

1 gillning

Fungerar bra. Inte mörkt några problem

Okej, bra. Märkte du det på den skarpa versionen om du testat den, eller på skarpa av Big Sur? Förresten kör du nya MBP M1 14". Den är ju rätt mkt kraftfullare också. Har ju själv 8 / 256 men en sak som scrollning på webben borde (/&%&¤ inte märktas oavsett.