Hemsida till PDF

Jag har nyligen lagt ner mitt företag och ämnar nu till att uppdatera företagshemsidan www.adelparkett.se med information om nerläggningen för kunder som hittar dit, samt tacka tidigare kunder och länka till min Instagram där man kan följa mitt arbete hos företaget där jag nu är anställd.

Innan jag raderar innehållet och uppdaterar med ovanstående så skulle jag vilja ha en PDF version av hela sidan som behåller design och användareupplevelse med alla tillhörande segment i samma fil.

Dvs ett digitalt minne av hemsidan som jag en gång skapade.

Jag kör Mac och Safari, när jag försöker exportera hemsidan som PDF under arkiv så blir det en förenklad och delad fil.

Om jag försöker ”skriva ut” sidan och där välja PDF alternativet ”Spara som PDF” så bevaras inte användarupplevelsen.

Någon här som har en lösning och kan hjälpa mig med det?

Finns den inte arkiverad på Internet Archive?

Lösningen är att ladda ner hela siten som just webb/webbformat ej pdf, inte tänkt för webb. Så du kan surfa på den fast lokalt. Minns ej prog namn nu.

Till PDF, nej, blir aldrig bra.
Men har du hemsidan kvar så kan du spara ner den såklart, eller använd web.archive.org.
Traditionella golvhantverk - adelparkett

Jag får inga resultat när jag söker på de arkivsidorna?
Jag vet inte om just PDF är det jag vill ha, utan det viktiga är en typ av fil som bevarar sidan och går att öppna både på mac, iPad och iPhone.

Som länken jag redan länkat till?

Annars får du spara ner sidan med någon offline crawler.

Med Chrome kan du välja “Spara sida som” - gör det sedan på alla dina undersidor till en och samma mapp och så är det klart!

1 gillning

Vad är det för typ av sida? Är det bara rena html-sidor är det ju bara att göra som Peter säger, men har du databaser kopplade till så vill du kanske ladda ned datan från dem och hämta hem dina övriga filer från en FTP.

Tack! Jag ska be tjejen göra det på hennes jobbdator med Chrome.

Hon behöver göra det för varje undersida också så hon tänker på det.

1 gillning