Hemmabio som inte syns

Jag satte precis upp min Samsung the Frame på väggen. Tog bort tv-bänken, drog alla sladdar genom väggen och det blev otroligt stilrent. Meeen ljudet då? Jag har tidigare haft en sonos playbar och två play:1 som bakhögtalare.
Sätter jag en playbar under tv:n så kommer det se helt tokigt ut!
Har ni några tips?

Foto?

Jag monterade en beam under tv-bänken. Bara jag som märkte att ljudet kom underifrån. Det vart ”osynligt”.

Men har du ingen bänk så kan du sätta infällda högtalare man kan tapetsera över. Sjukt coolt/ osynligt!

Det lät ju faktiskt coolt.
Jag har planerat att inte ha något annat än tavlor och lampor på väggen. :confused:
Ska kolla på infällda högtalare. Om det finns något som kan fungera utöver stereo och helst med sonos

Bara köra på amp!

Ja, jag tänkte det först. Men sen såg jag att den inte har möjlighet till någon center :frowning_face_with_open_mouth:

Intressant! Jag gillar det minimalistiska och hatar när det är högtalare och sladdar överallt. Själv har jag funderat på att sätta ett långt hyllplan under TV:n med en Beam eller Arc på och dra in alla sladdar i klädkamamren bakom TV:n. Dock blir det ju inte riktigt vad du efterfrågar.

Håll oss uppdaterade och lägg gärna ut en bild om du löser det.

1 gillning


Hittade den här bilden på nätet.
Det blir ju inte riktigt den där cleana upplevelsens :confused:

Tapetsera över infällnadshögtalare? Låter riktigt schysst. Hur fungerar det rent praktiskt? Stoppar/förvränger inte en täckande tapet ljudet? Har du något exempel att länka?

Nej det där flög inte riktigt.

1 gillning

Så här har jag nu, med arc istället för beam.
Men innan satt den under bänken.

5 gillningar

Du får ju fota hur du har det så vi har något att ta ställning till, vad är detta för forum, Facebook eller!?

Är det en Samsung the frame? Lyser det runt den?

Svar ja på båda, kör syncbox och gradient strip

Här är lösning med frame i köket, med 4st infällda högtalare från bosé och en baslåda under kökssockel.

3 gillningar

Det där var ruskigt snyggt!
Är det 2 st stereopar då?

Japp! Via elko sound för att få en fast kontrollenhet för volym och kunna bläddra mellan källor tex. en Sonos port. Tv:n skickar via blåtand till elko.

Vi kör beoplay a9. Den syns men är ju inte en ful ljudlimpa :nerd_face:

2 gillningar

Limpa är kanske inte rätt benämning på den :wink:
🫓

2 gillningar