Hemarbete vs mobilt arbete


funderar på att koppla in en gammal iSight till skärmarna och sen skaffa ett ställ från brydge och bara köra på de två skärmarna

1 gillning

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Hade det problemet med Dell:en jag hade förut. Var främsta anledningen till att den datorn pensionerades i förtid.

1 gillning

Kör du med en 4K-skärm på jobbet som du ansluter via hdmi?

Jag har haft Windows och Mac i omgångar beroende på arbetsgivare. Har upplevt mer strul med både skärmar, headset på Windows. (Lenovo funkade bättre än hp, här kan ju även operativ spela in. Hade win 7 på hp och win 10 på lenovo.)
HPs j*vla dockor ska vi inte tala om.

Har aldrig haft problem med skärmar med Apple. Mitt Bose QC35 strulade lite men när jag bytte till airpods PRO fungerar allt smärtfritt :heart_eyes:.

Tycker internetdelning från mobilen fungera bra.

En anekdot; när jag jobbade med utrullning av ett system för skogsmaskiner i Norrbotten 2012 hade jag och kollegan en router från net1 i bilen. Batteridriven som kopplade upp mot gamla Nmt-nätet. Funkade klockrent.

1 gillning

Oj, oj vilka svåra frågor du ställer… Vet inte. Var på kontoret igår så nu tar det ett tag innan jag åker in igen om det inte händer något.

Att köra hdmi 4k60Hz i en usb-c hub är inte helt rätt fram utan man gör det genom att skicka signalen i displayport-format från datorn till hubben och sedan gör hubben om det till Hdmi. Det kan strula så det brukar vara bättre att koppla in skärmen i hubben via displayport istället så slipper man konverteringen i hubben.

Edit: Men för att kunna köra 4K60Hz överhuvudtaget via en usb-c hubb så krävs det att du har en tillräckligt ny dator som stödjer DisplayPort 1.4.

JAg ska läsa det där en gång till, lite senare. Långsamt… :sweat_smile:. Kommer börja Googla Displayport… Då är du med på nivån…? :sunglasses:

Då är jag med.
Det är två olika kontaktstandarder som vanliga för att koppla en dator till en skärm. Det ena är hdmi som de flesta är känd med från tv-världen så den kontakten är du nog känd med.
Displayport är den andra och den ser ut så här:

Det finns även en mini-displayport version men den är inte så vanlig på hubbar vad jag vet. Används av äldre MacBooks och en del bärbara pc.

Toppen tack! Ska kolla närmare.

Att vara mobil handlar ju mer om tjänsten än utrustningen.

Jag tar ibland möten i bilen eller på språng men då är det ju möten där telefonen räcker.
Jag skulle absolut kunna sitta med laptopen och göra vissa saker var som helst och det får tillfällen i sverige 4G-nätet inte skulle duga till det, men behöver jag göra andra saker kan ingen teknik kompensera för stor skärm och riktig sittplats.

Sett denna lösningen i resturangen på Hilton på Mexico Citys flygplats, grabbarna slängde bara fram skärmen, tangentbord och mus åt, vad jag gissar är, bossen beställde in några drinkar och logga direkt på mötet. Här snackar vi rutin :sunglasses:

4 gillningar