Helvetet på jorden

Från sajten:
https://teknikveckan.com/diablo-iv-avtackt/

Nästa steg i kampen mellan helvetet och himmeln med en massa människor som ”collateral damage” visades upp under gårdagen den första november. I Diablo 4 får vi se en betydligt mörkare värld än i trean.

Spelet är utannonserat till PC, Playstation 4 och Xbox One men vi lär få se det på nästa generations konsoler i framtiden. Tidigare har denna typen av Blizzard-spel även släppts till macOS vid lansering men så verkar inte vara fallet nu.

Lanseringsdatum är ej ännu känt.

1 gillning

Äntligen! Får se om det kommer 2020 eller 2021 nu bara… :laughing:

Någon som vet vad som hände med Diablo till mobilen?

Lite ny info här men inget släppdatum: Ny info och nytt gameplay från Diablo Immortal - FZ.se

1 gillning

Diablo II vill jag minnas jag spelade en hel del. Efter det har det varit dåligt med Diablo!

Många lan-timmar som har spenderats på Diablo 2 så bara positivt att fyran blir mer som den mer än trean

Detta och Starcraft 2 kostade mina föräldrar 3000 kronor i månaden till telia.

Hade eget abonnemang och lina in i huset men fanns ju sätt att gå runt dyra internetfakturor på den tiden.

Från sajten:


Game Awards bjöd på ett gäng nyheter och där bland en ny trailer och releasedatum för Diablo IV.

Här snackar vi djävulsk action när en ängel tar sig ner till helvetet och hela helvetet brakar lös.

Den fjärde generationen av Diablo kommer till Playstation 4 och 5, Xbox One, Series X/S samt PC den 6 juni nästa år.

Via: GameSpot.

Har haft roligt med Diablo 3 men har inte rört något ifrån Blizzard sen all skit kom ut om hur dom behandlar kvinnor och anställda.
Kan ha blivit bättre men Robert Kotick borde dom göra sig av med.

Från sajten:
image

Diablo IV från Blizzard har som bekant fått ett datum – den 6 juni i år. Samtidigt som vi sjunger nationalsången och bär folkdräkt kan vi slåss mot allt hemskare monster i Diablo IV.

Den öppna världen i Diablo IV kommer att ge oss fem stycken zoner att utforska. Varje zon har sin egna grymheter. Det kommer att finnas många vägar och dolda hörn att besöka. Hur du gör är upp till dig i denna värld. Över 150 stycken dungeons kommer att kunna spelas.

Det kommer att finnas fem stycken olika klasser, dock är det inga nya klasser utan klasser som vi tidigare känner igen från tidigare Diablo spel. Barbarian, Druid, Rouge, Sorceress och Necromancer.

Skräddarsy din karaktär

I den så många spel populära möjligheten att skräddarsy dina karaktärer finns med. Oavsett vilken klass du spelar kommer du kunna välja bland oändliga olika sorters outfits. Även ett talangsystem kommer erbjuda oändliga sätt att spela din hjälte på, och möta de olika fienderna.

Multiplayer

I Diablo IV kan du slåss själv eller tillsammans med dina vänner. Det kommer finnas möjligheter att spela PvE och/eller PvP. Spelet kommer stödja crossplay. På konsol kommer vi också kunna slåss med demoner sida vid sida i couch-co-op.

Diablo IV släpps till Windows, Xbox One X, Xbox Series X|S, PlayStation 4 & 5 den 6 juni 2023. Diablo IV är det första Diablo-spelet som inte släpps för MacOS.

Källa: Blizzard

3 gillningar

Låt oss alla hälsa @Bulan välkommen skribent här på Teknikveckan!

3 gillningar

Välkommen som skribent @Bulan !

1 gillning

Från sajten:


Blizzard bjuder på öppen beta av Diablo IV i helgen. Det betyder att du få spela det kommande Diablo-spelet helt gratis fram till och med den 27 mars klockan 20.00.

Diablo IV är en mörkare saga än både tvåan och trean. Tillbaka till rötterna med andra ord.

Börja med att ladda hem Battle.net-klienten för att komma igång på Windows. För Playstation och Xbox är det respektive spelbutiker. Var beredd på långa köer.

Via: Blizzard.

Jag hoppas verkligen de chockändrat den kulturen.

Jag med, är inte sugen på att spela deras spel.

Som utomstående är det så himla svårt att kontrollera hur det verkligen ser ut internt. Utåt sätt så är det nog det mest inkluderande företaget vid presentationer och även tillgänglighet och representation i spelen.

Sedan om det är alibis eller att man verkligen har en öppen inställning till alla i bolaget nu får framtiden utvisa.

1 gillning

Så är det, jag bojkottar dock efter vissa videor man sett när tjejer ställer frågor och får sjuka svar tillbaka och så vidare.
Och sen läst om hur kvinnor haft det där, även vissa män… och då känner jag nej tack.

Ja det är en klassisk scen där en kvinna ställer en relevant fråga till en panel full av män – de som skrattade bort frågan där har fått lämna företaget.

1 gillning

Nu har både jag och @Esse testat Open Beta på Teknikveckans Twitch kanal
Själv känner jag att man får tillbaka suget av att spela ett härligt spel.
Det var också många korta filmsekvenser, detta gör att man får en härlig story också och inte bara slakt.

Ska tilläggas att vi spelade crossplay, Esse på PC och jag på Xbox. Funkade nästan smärtfritt (men antaligen pga mitt 4G).