Heineken lanserar ny öl med något lägre alkoholhalt

Från sajten:
image

Den första juni lanserar Heineken en ny lager som är gjord för den nya generationen öldrickare som har en något lägre alkoholhalt än vad deras öl normalt har.

Heineken Silver släpps den 1 juni på bolaget och kommer att kosta 14,90 för en flaska på 33 centiliter. Den nya ölen har alkoholhalt på 4 procent och ska ha en uppfriskande och välbalanserad smak med subtila, fruktiga toner.

Heineken® Silver är den ultimata sommardrycken. Vi är glada över att nu kunna erbjuda en produkt i Sverige som passar dagens moderna öldrickare som söker en balans mellan smak och en mer avslappnad dryckesupplevelse. En dryck som passar till sommarens alla evenemang och måltider när man vill ha ett uppfriskande alternativ, säger Johanna Phil, Brand Manager för Heineken® Sverige.

Detta kan helt klart vara en ultimat sommaröl där man vill slippa bli berusad men ändå vill avnjuta öl som är något starkare än nödraketerna på ICA. Vilken är din favoritöl att knäcka i solen?

Då dricker jag hellre en alkoholfri valfri öl än att hälla ner Heineken i strupen. Hualigen. Möjligen i krig skulle jag dricka det om inget annat fanns.

Heineken smakar ju inget och är ju lättdrucken så den funkar ju en varm sommar dag.

1 gillning

Så pass? Jag tycker den är rätt god med sin neutrala smak en solig och varm dag, slinker ned fint som törstsläckare.

1 gillning

Jag dricker inte öl så det kan kvitta :blush:

1 gillning

Episode 5 Reaction GIF by The Office

1 gillning

Dricker inte kaffe heller :blush:

1 gillning

Excuse Me Reaction GIF by Acorn TV

2 gillningar

Tar hellre en Corona, The Bear eller nåt annat. Vatten finns i kran. :wink:

Android Dancing GIF

De är också fina, men att den smakar vatten är ju en överdrift som levt med för länge =)

Vissa tycker ju Koriander smakar tvål så why not. :joy:

#smaklöks sm :joy:

Det måste ju vara samma personer som inte dricker öl eller kaffe? Kanske även kör Samsungtelefon till vardags?

Och nu den sista. Jag har varit på oktober festen i München och inte druckit öl, slå den ni :blush:

1 gillning

Att tyskarna inte slog ihjäl dig är ju ändå imponerande!
Germany Football GIF by sparwelt.de

Drack dock mycket Henkel trocken som kompensation :blush:

Frugan som är nykterist brukar följa med på ölmässor, senast var hon med på ölprovning i Belgien, så tro inte att du är unik. :joy::joy:

2 gillningar

Sur i magen dagen efter?

Nej bubbel har aldrig varit något problem. Men däremot öl har jag inte tålt riktigt. Annars var det Southern Comfort + Ginger Ale men efter en kväll på 80-talet i Lund så är det no no :blush: