HBO Nordic höjer priset på sin streamingtjänst

Från sajten:
https://teknikveckan.com/hbo-nordic-hojer-priset-pa-sin-streamingtjanst/


image

HBO Nordic har idag skickat ut ett mail till alla deras kunder där de meddelar att de i slutet av november kommer göra en prisändring.

De kommer att höja priset från 99 kronor till 109 kronor per månad och anledningen till höjningen är för de kommer utöka produktionen av serier framöver. Undertecknad har en hel del att tycka till om när det kommer till HBO Nordics app som under flera års tid inte fått någon ordentlig uppdatering. Vi får åtminstone hoppas att denna prishöjning även ger lite klirr i kassan till utvecklarna så de kan göra en app som är aktuell nådens år 2019. Samtliga steamingtjänster kommer få flexa med musklerna under 2020 då de börjar bli många aktörer och kriget om kundernas pengar har verkligen intensifierats.

Tack Simon Risberg

Har redan bojkottat HBO.
Netflix börjar närma sig med alla skräpfilmer dom slänger ut.

1 gillning

Netflix spottar ut massa skit ja! Tror dom vill fylla upp så det ser mycket ut. Kollar man närmare så ser man att det mesta är skit!

Jag kör inga tjänster och kommer nog inte göra det heller. Inte som det ser ut idag i alla fall.

1 gillning

Vi kör Viaplay, Cmore och Netflix. Under många år var jag motståndare till Netflix (pga av i mitt tycke kasst utbud) men idag tittar jag nästan rätt mycket och då uteslutande på Netflix.

Bästa tv-serien just nu går på HBO Nordic så det är bara att fortsätta betala. Serien jag pratar om är givetvis ”Succession”.

Jag har haft Netflix från start i Sverige! Hade det runt 5 år. Det är på senare tid Netflix blivit sämre! Serier och även filmerna var bättre förr. Nu höjer dom bara priset och lovar bättre filmer och serier hela tiden! Men det dom gör är att skapar 3 bra serier och 15 kassa typ. Innan köpte dom in serier som var bra!

1 gillning

Vad som är bra serier är väl väldigt subjektivt.

1 gillning

Jo, visst är det så! Jag tänkte dock mera på kasst gjorda filmer och serier. Inte så mycket smak då!

Finns folk som kollar på Paradise Hotell med. Så om det inte passar dig så kanske det passar någon annan :smiley:

Netflix gick ju ut själva med att folk lämnar på grund av allt skit dom spottar ut. Sök och du skall finna! Men klart alla har olika smak också! Grejen är att det är skillnad på skit och skit typ :wink:

Du får gärna länka. Hittar att en massa andra säger det men inte dom själva.

Det låter helt sinnesjukt om ett företag skulle göra ett sådant uttalande, återkom gärna med länk :slight_smile:

I övrigt håller jag med dig, Netflix har blivit sämre på senare tid. Betydligt mycket mer kalkonfilmer och serier.

Dom sa det lite liknande att deras serier och filmer inte gick så bra som dom ville. Folket väljer bort deras grejer typ.

Det går inte att bara höja priset hela tiden och lägga upp grejer som inte går hem. Lite det jag varit inne på också. Jag märkte också av det och lämnade när jag såg att det bara kom mer och mer skit!

Det är ju jävla skit också att jag inte hittar länkarna längre. Kikade ju på dom ganska nyss!

Kommer dock lägga in när jag hittar!

1 gillning

Själv har jag sagt upp HBO. Helt enkelt för att jag sett det jag vill och höjningen känns inte rimlig för en annan givet utbudet. Är inte ett dugg imponderad av det “internationella” eller “lokala” utbudet som de säger att de ska satsa ännu mera på iom höjningen. Man kan ju enkelt aktivera när det kommer något man vill se (när alla avsnitt kommit ut)