HBO Nordic blev HBO Max som blev Max

Japp, men både jag och barnen kollar mest på Netflix

Känns som att det här tåget är på väg mot den största fuckupen i mannaminne.

train discover GIF

4 gillningar

Den startade när man fick livslångt abonnemang under en femtilapp i månaden. Ska bli kul att se hur länge det håller i sig.

4 gillningar

Jag tar inte ut något i förväg här.:crossed_fingers:
Sedan en spekulation från mig är väl att mycket av nyheterna som kommer handlar ju om den amerikanska marknaden.
Där Discovery, HBO och Peacock har ett annat upplägg än här. Peacock finns ju inte ens här men i några få länder i Europa under Sky.

1 gillning

HBO Max + Prime + Paramount + kostar 173 kr
Inte konstigt att jag sade upp Netflix :slightly_smiling_face:

Men Netflix har betydligt bättre innehåll än dom där tre :sweat_smile:

Då räknar jag inte med HBO som har en drös med guldkorn

De lär dom göra om sen när dom går ihop med Discovery+ skyller på att dom bytt bolag eller något annat

Nja, mesta på Netflix är skräp.

Netflix har ju en tendens på att cutta alla sina serier med… men har tur om den går ett par eller tre säsonger.

Europe in early 2024

1 gillning

1 gillning

HBO max och Discovery slås ihop

Från sajten:
image

Efter samgåendet mellan två streamingjättar är det nu dags att även integrera tjänsterna i varandra under de kommande åren.

Vi behöver inte längre spekulera i konsekvenserna för HBO Max när Warner Media och Discovery går ihop. Idag gick “WarnerBros. Discovery” ut med att HBO Max och Discovery+ kommer konsolideras till en och samma streamingtjänst. Det är högst osäkert att HBO-varumärket överhuvudtaget kommer användas i framtiden – i stället kommer dess innehåll helt sonika blandas med allt annat innehåll i den nya streamingtjänsten.

Först ut är USA som får se resultatet av samgåendet redan nästa år. Tidigt 2024 är det sedan vår tur i Europa. Vad den nya tjänsten kommer heta är oklart. En inte helt orimlig gissning är att man helt enkelt har kvar Discovery-namnet.

Via: Variety.

Märkligt, om det stämmer. Discovery klingar skräp-tv där 50 % av programtiden består av att upprepande berätta vad som kommer hända efter, eller hände innan, "pausen".

HBO klingar betydligt mer kvalitet.

4 gillningar

Trist utveckling. Nu går man tillbaka till att ha tjänster som förr, med stora paket med massa innehåll där man är intresserad av en bråkdel. Gissningsvis lär den kombinerade tjänsten vara bra mycket dyrare än dagens HBO Max pris. Eller?

Ett enkelt sätt att också bli av med alla som har halva priset for life :grinning:. Bara att döda tjänsten och döpa om den.

1 gillning

Halva priset var dock lokala kampanjer i norden och några ställen till. Tänker mig att det inte har varit en parameter när giganter som AT&T ville sälja sin studioversamhet.

1 gillning