HBO Max tar över Norden

Från sajten:
image

HBO Nordic-tjänsten och appen har gett endel kvar att önska med sin horribla app och avsaknaden av 4K samt stöd för bra ljud – men det ändras snart!

HBO har under ett eventet talat om att HBO Max skall rulla ut i Europa under hösten och att de börjar med de nordiska länderna samt Spanien. Vilket betyder att HBO Nordic blir HBO Max för oss nordbor och spanjorerna.

Vad Max tar med sig till bordet är just en stabil och väl utprövad app som funnits i Amerika i flera år och 4K med Dolby Vison samt Dolbys ljudstandarder. Förutom tekniken så får vi också en bredare katalog med innehåll från HBO, Warner Bros, DC samt Cartoon Network.

Exakt datum har inte sagts men eftersom hösten redan är här hoppas vi det betyder snart. Hur det blir för HBO Nordic-abonnenter att gå över till HBO Max har vi heller inget svar på i dagsläget. Men förhoppningsvis vet vi mer snart.

Via: Variety.

Hoppas att den kommer att stödja operatörsinloggning som C More och Viasat gör så att man slipper använda Telenors app. Den har inte heller stöd för surroundljud mm.

1 gillning

Idag kom meddelande från HBO Nordic att skiftet blir den 26e oktober.

Inte en dag för tidigt!

25 oktober ser man pixelfestavsnittet av ”Game of Thrones”.

5 oktober verkar vi få reda på mer info.

4 gillningar

Frågade Telia idag som påstod att operatörsinloggning inte kommer funka i HBO Max.

Det är surt för Telenor play stödjer inte surround sound. :frowning:

Nu är jag lat men vad blev sagt på lanseringseventet?

Tack. Jag var lat och orkade inte leta så här på måndag morgon :slight_smile:

1 gillning

Någon mer som inte kan använda denna tjänsten just nu? Får varken appen på mobilen (iOS) eller Apple TV just nu

Verkar inte fungera att spela upp något.

Funkt fint (Samsung)

Funkar inte för mig heller. Varken på AppleTV via hemnätverk eller på iPhone via mobilnätet

Funkar på iPhone via Wi-Fi.

Inte för mig. :man_shrugging:

Funkar för mig (samsung tv)

Funkar på Android S21Ultra

1 gillning

Funkar här både i ATV & iPhone.