HBO Max höjer priser i USA lagom till "Last of Us”-premiären

Från sajten:


Last of Us har premiär om bara några dagar och då passar streamingtjänsten på att höja priserna med en dollar.

HBO Max månadskostnad ligger på 14,99 dollar i de amerikanska staterna för det reklamfria abonnemanget. Nu höjs det till 15,99 dollar lagom till premiären av Last of Us den 15 januari. Att det har någonting med den lovordade serien att göra är så klart inte självklart.

Prishöjningar sker regelbundet hos streamingtjänsterna men för dem som sett fram emot Last of Us och väntat med att teckna upp sig så lär det kännas lite. Det finns än så länge inga tecken på att priserna höjs i Sverige men det brukar inte dröja länge innan även vi får en prishöjning när det skett i USA.

Via: Gamespot

Ska bli spännande med våra rabatterade livstidsabonnemang. :joy:

6 gillningar

Haha ja är livrädd att jag missar att fylla i nytt kort när det gamla gått ut :sweat_smile:

1 gillning

ingår i telia stora paketet :innocent::clap:t2:

1 gillning

Nytt kort?

Betalkortet som det dras på.
Mitt gick nyligen ut och har nog kollat minst två gånger så jag har rätt kortuppgifter från nya kortet på HBO Max. :sweat_smile:
Läst att om det missas en dragning är livstidsrabatten över.

2 gillningar

Kom nån ihåg hur dealen var? Om det var fast pris så är det ju lugnt fast är det en rabatt så kan de ju höja priset ändå

Det var 50% rabatt livet ut som gällde, så visst kan de höja priset.
Är jag relativt säker på i alla fall! :stuck_out_tongue:

Jag med, känns som en bra deal. :smiley:

1 gillning

Jo men jag kan inte tolka detta på något annat sätt.
image

Så visst är det en bra deal, för både min och deras del, kommer ju aldrig säga upp det! :stuck_out_tongue:

2 gillningar

50% rabatt livet ut så de kan höja men man betalar ju då bara halva höjningen.

2 gillningar

Har lagt in att det betalas via Paypal så behöver jag bara se till att ha kortet uppdaterat på ett ställe. :slight_smile:

2 gillningar

Tror faktiskt att de kan avisera en avtalsändring och ta bort det, men då att man har rätt att säga upp tjänsten såklart.

Det kan de nog men då är ju förtroendet förbrukat och iallafall jag överger dem omgående.

1 gillning