Haupt Lakrits lanserar svindyr lakrits

Från sajten:

Gillar du lakrits och är en riktig snask-connoiseur så har du nu chansen att köpa lite snask till fredagsfilmen som endast kostar 350 000 kronor per kilo.

Haup Lakrits har beslutat sig för att ta fram världens dyraste lakrits och för att lyckas har de gjort sin lakrits på de mest exklusiva råvarorna de kunde hitta. Resultatet blev en 10 grams mjölkchokladtryffel som de har fyllt med lakritskola och störkaviar som sedan är smaksatt med en 100-årig balsamvinäger. Detta toppas av med gianduja på Piemontesisk hasselnöt som sedan är smaksatt med Alba tryffel, svart Perigord tryffel, japanskt snösalt och sedan lindas allt in i 24 karat bladguld.

En liten mumsbit på 10 gram kostar 3 499 kronor och lakritsbiten tillverkar enbart på beställning och det tar cirka tre veckor att får den. Det fina i kråksången är att all vinst de gör från försäljningen går oavkortat till välgörande ändamål. Låter det smaskigt så kan du lägga din beställning på deras hemsida.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Fredagsmys a’la Malmgren? :nerd_face:

Blir ju ändå sugen att testa. Lät ju väldigt gott.

1 gillning

Verkligen, men med mitt track record på senaste tiden att få hela saker levererat så är jag tveksam till det. :joy:

Men låter otroligt gott.

1 gillning

En värdig ersättare till den forna trillingnöten i årets Aladdinask...

Någon som trycker på köpknappen? :joy::joy:

Köp och dränk i vaniljsås. :sweat_smile:

1 gillning

En perfekt present. Till en själv..:sunglasses::laughing:

2 gillningar

Precis, man blir lite sugen men det finns ju mycket annat gott för de pengarna. :joy:

Den galningen håller sig ändå rätt städad på byggahus :sweat_smile:

Haha ja, han postar ju mest om sina lyxluncher och att det är normalt att lägga 40-50 kkr(osäker på exakta siffror) på utemat i månaden :joy:

Sen har han ju lite dispyter med vissa medlemmar, han hånade väl någon för sin ”dåliga” lön rätt nyligen också :crazy_face:

Haupt beter sig pinsamt igen

Varför?

2 gillningar

Han går banarnas här :sweat_smile:

1 gillning

Sitter han fortfarande kvar i sin lilla lägenhet. :rofl:

1 gillning

Jag skulle lagt ifrån mig telefonen vid midnatt, fastnade i den tråden istället :sweat_smile::rofl:

1 gillning

Jag lämnade den snabbt efter att ha sett det du länkade till. :joy:

Lär kika sen! :joy:
Haha typiskt, så kan det bli för mig på olika projekt eller galenskap på flashback, typ aktuella brott och krimfall :slight_smile:

2 gillningar

Känner igen det. :slight_smile:

1 gillning