Jag har en äldre Intel Nuc som Home Assistant har rullat på i många år nu, men den börjar bete sig konstigt och misstänker att det är hårdvaran som börjar ge sig. Vad tror ni är bästa hårdvaran för Home Assistant om det är dags att byta. Är Yellow eller ska man satsa på något annat?
Är just sådant jag önskar slippa, körde VM och grejer tidigare men blev bara krångligt och onödigt då jag inte använde det alls. Så ren installation av HASS OS är det jag kör nu
Kom på elva dagar N3700, 8 GB, 128GB SSD. Windows 11 var förinstallerat, la på Debian istället. Direkt i brevlådan utan extra kostnader, 2000kr totat. Inget wifi! Nu har jag två.
Har precis samma tanke, att den är bra för PfSense. Funderar på att köpa en tredje MiniPC för att ha att labba med PfSense på. Blir så dålig stämning i huset hemma när jag goofar upp den riktiga PfSense routern.
Vilket som kommer fungera klockrent för HA med några kameror. Släng in en Coral om du vill köra lite mer avancerade detections på kameror och du klarar dig utan problem.
Jag har en Intel Nuc i5 för enbart HA och några add-ons. Har även en separat server med docker och typ 15 containers inklusive plex med HW transcoding.