Har Waze inget minne?

Alla mina tidigare navigationssystem har ju funkat som så att man lägger in en destination och kör efter den. Sen stänger man av bilen på macken t e x och sedan när man startar om är det bara att köra vidare. Gör jag detta med Waze så har den tappat destination så man måste gå in i listan och leta upp destinationen igen och starta om.

Så ska det väl inte vara? Ska man göra något mera när man bestämt destination typ spara eller liknande?

Tycker det fungerar som du anser att det bör ibland. Andra gånger får man börja om🙂

Så tanken är väl att det ska minnas tills man trycker på stopp?

:man_shrugging:t2:

Killgissning är att telefonen ibland stänger ned appen när man lämnar bilen en stund.

2 gillningar

Har den "glömt" destinationen så brukar jag få en fråga om jag fortfarande på väg till X när jag startar bilen igen. Vet inte om det är någon inställning för det.

1 gillning

Apple? För waze gör likadant för mig numer sen jag bytte från Android. Är kanske för lite RAM.

1 gillning

Kanske, men Android är mer minneshungrigt än iOS så det borde inte var det. Däremot är iOS mer nog med vad som får ligga och köra i bakgrunden. Har inte det här problemet i Apple Maps eller Google Maps så det är något i Waze som inte är helt rätt löst.

1 gillning