Har vi några läsk-fantaster?

Smakade som Pepsi om man blundade. Om man tittade och drack smakade det bara konstigt.

@Zop var dom bättre än Fox’ Cola Blanco-blask?

Den smakade inte ens cola om jag blundade.

1 gillning

:joy::joy::joy: tack, slipper man testa…

San São va ju jävligt fin ja! Nu kan den absoluta favoriten vara vimto light, eller fanta exotic zero :heart_eyes:

2 gillningar

Dr Pepper Zero har börjat dyka upp på flaska på bl.a. Pressbyrån. Helt okej om man gillar Dr Pepper men vill undvika socker. Räkna dock inte med att smaken stannar i munnen lika länge som med sockermotsvarigheten.

1 gillning

Jag testar gärna något nytt när jag springer på något som verkar lite spännande. Det jag måste köpa när jag ser är coca cola vanilj. Stora favoriten sedan jag testade för första gången när den kom.

1 gillning

Asså kan ej med pepper , mandelkubb :grimacing:, inte min kopp off te …

jag bor jättenära en läskbutik. De tar in alla världens läskdrycker. Går dit ibland med barnen men köper sällan något till mig själv. Kan ta mig en äkta cokacola (som de blandar i butik) medans jag väntar på alla.

1 gillning

Testade clear Coke förra året , smakade Coca-Cola med lime i … karamellen som gjort den brunisch borttagen o tillsat lime/citron kommer inte ihåg exakt , sjukt var de … smakar cola me lime o ser ut som vatten …

är inte cocacola vanilj i standardsortementet i sverige?

Nej, men den säljs på burk i de flesta butiker. Finns även en Vanilla Zero (import?) som inte är lika vanlig.

De tror ja ! Brukar se de ofta i iaf …

Har inte sett den på 1,5 liter på många år.

Det är möjligt. Men där jag bor verkar det inte var det som säljer bäst så gäller att besöka rätt affär för att hitta.

Provade fyra olika smaker av Rubicon i går: Guava, Mango, Lychee och Passion. Samtliga var alldeles för söta.

Kan dock rekommendera den nedlagda tv-serien Rubicon (fick tyvärr bara en säsong).

Själv lever jag på Pepsi Max sedan ett par år. Gick från Cola Zero (tyckte Pepsi Max var alldeles för söt) när jag vid nåt tillfälle bara hade Max att tillgå och kunde sedan inte gå tillbaka till Zero som då plötsligt smakade för lite. :laughing:

Är det någon här som har tips på var man, runt Stockholm eller på webben, köper billigast möjliga standardläsker på burk? (Främst då Pepsi Max men gärna även Max Lime, Max Cherry, Coca Cola Zero osv)

Det jag själv känner till är väl framförallt gottebiten.se

ÖoB kör fram till på Söndag 24 st valfria 0.33-burkar från Carlsbergs sortiment för 79 + pant. Riktigt bra.

I förrgår beställde jag en sådan här trevlig kyl från ölkylen.se som jag ska ersätta ett 40 cm skåp under köksbänken med, så nu gäller det som sagt att hitta billigaste läskeblask-butiken för att kunna fylla upp denna och ta mitt beroende till nästa nivå.

image

2 gillningar

Haha magiskt med en dedikerad kyl för läsken! Har du kollat på Martin Ohlson? Grossisthandlaren som har öppnat upp för privatpersoner.

1 gillning

Bra tips! Vet att jag hade nån sorts tillgång dit tack vare jobbet tidigare, men nu är det alltså öppet för alla?

Jajemensan! Dom öppnade upp det för nått år sedan, brukar åka dit någon gång i kvartalet och proppa frysen full med kött =)

Du måste dock bli medlem (kostar inget), här har du länken:

https://www.martinserverarestaurangbutiker.se/bli-kund/vem-kan-bli-kund/

1 gillning