Har Siri blivit sämre?

Sedan jag fick min 12 Pro är Siri mycket sämre. Hon hör sällan “Hej Siri” och oftare än tidigare förstår hon inte vad jag säger eller så tänker hon betydligt längre.

Känns som mer kopplat till telefonen än iOS 14, men säker är jag inte. Någon som upplever samma?

Har inte märkt någon skillnad på min pro Max.

1 gillning

Okej, vi får se om någon upplever samma som jag. Nätet är ju värdelöst då varje ny telefon eller OS skapar mängder av trådar kring nu har ditten eller datten blivit sämre…:grin:

Det känns som att det är viktigare att betona Hej Siri på rätt sätt för att hon ska reagera, hon är lite petigare nu.

Och att använda fler ord för att göra saker. Tidigare kunde jag säga släck och allt ljus släcktes, nu måste jag lägga till allt eller vilket rum. Släck allt.

1 gillning

Exakt. Hon är petigare med Hej Siri. Jag har dock funderat på om det är mikrofonen i 12 Pro som är annorlunda.

Jag har en iPhone Xs, tre år gammal iPad, en AW6 och Airpods Pro, hon är lika petig nu oavsett vilken av apparaterna jag pratar med.

Det måste ligga i mjukvaran.

1 gillning

Kan Siri bli sämre?
Vet inte hur många gånger jag bad siri sätta på griståget på SVTplay. Det enda hon hörde var grease :woozy_face:

2 gillningar

Siri är väl tyvärr Apple olycksbarn… Har aldrig varit bra. Inte på Svenska i alla fall. Men nu är hon sämre…:slightly_frowning_face:

Visste du inte att Siri censurerar? :joy::joy:

Damn, jag har trott att det legat kvar en gammal inställning som gjort att hon inte reagera på hej Siri på min iPhone 12 Pro först då jag körde tre telefoner samtidigt under en period. För jag upplever också att hon hör mig allt mer sällan nu.
Jag kopplade ur alla Homepod för att kolla. (De kan ibland ta över ett ”hej Siri”) och hon var lika kass.
Jag kopplade inte det till iPhone 12 Pro men nu när du påpekar det så var det ungefär då som jag jag började uppleva problemet.

1 gillning

Min iPad klipper henne ibland fast iPaden är längre bort än telefonen som hålls i handen. Iofs bara hänt två gånger så underlaget litet…

1 gillning

#sirigate

1 gillning

Vi måste fortsätta insamling av data.

1 gillning

Ska tillägga att jag kör Siri på engelska.

Det är fusk…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag tycker det mesta med Siri på svenska är ganska dåligt och har varit länge, inte speciellt sämre nu.

Däremot anser jag att Siri är kanon på engelska. Hon förstår sju resor bättre, hon (eller han) har en löjligt mycket naturligare språkmelodi, snabbare…allt är bättre.

Har hitintills vägrat Engelska med Siri. Men man kanske måste prova? Men just nu är jag mer inriktad på om och isåfall vad som hänt sedan 12orna kom ut.

Jag tycker inte att något alls har hänt, Siri är precis lika bra/dålig på iPhone 12 som han/hon har varit tidigare. Ingen skillnad enligt mig.

1 gillning

Håller med!

(Har det hänt nåt alls sen iPhone 4s? :roll_eyes:)

Hon har blivit bättre men inte lika mycket som kunde ha hoppats på.

1 gillning