Här köper du iPhone 11 och iPhone 11 Pro billigast

Från sajten:
Här köper du iPhone 11 och iPhone 11 Pro billigast | Teknikveckan


image

Förbeställningarna av iPhone 11 och iPhone 11 Pro från Apple, operatörer och övriga återförsäljare har börjat.

Operatören Tre har absolut bäst erbjudande och då ingår dessutom AirPods och obegränsad surf. Uppdaterat: Nu är Tres erbjudande för nya kunder slut men är du existerande kund så har de fortfarande något form av erbjudande. Ring i så fall kundtjänst.

Operatörer

(Jämförelsepris är på en iPhone 11 Pro 64 GB med 24 månaders abonnemang och runt 8 GB data)

  • Comviq – Totalpris: 15 480kr (10 GB data)
  • Tre – Totalpris: 16 296Kr (5 GB)
  • Halebop – Totalpris: 17 496 kr (4GB extra datatrafik ingår i 12 månader)
  • Telenor – Totalpris 18216 kr
  • Tele2 – Totalpris: 18 960 kr
  • Telia – Totalpris: 19 475 kr (6 GB data)

Apple och återförsäljare utan abonnemang

1 gillning

se

1 gillning

Blev byte från XS Max till 11 Pro Max med Telenor change. 100:- rabatt per månad också, trevligt. 570:- * 12 månader alltså, överkomligt.

Telenor ser ju ut att vara helt sinnesjukt dyra även med rabatt :-/

Abonnemanget kostar 379:- och telefonen 570:- per månad. Är väl inte särskilt dyrt? Eller? Abonnemanget jag har (30 GB) är något dyrare än Tele2, men det rör sig om 30:- per månad. Så “sinnessjukt” vet jag inte.

Kolla bilden ovan om man vill ha 256 gb, är runt 200:- dyrare per månad jämfört med Comviq som exempel. Blir mycket pengar på 24 månader :slight_smile:

Fast nu var det Telenor Change jag pratade om - och tanken är då att byta telefon var 12:e månad. Alltså betalar jag 570*12 = 6840:- för telefonen, sedan byter jag till en ny.

Det är först när jag väljer att behålla en telefon längre än 12 månader som jag behöver betala mer.

Bytade upp mig från XS Max hos telenor med change. Blir billigare i månaden! =)

1 gillning

Yes vet, är själv fast i Telenorträsket men säger upp dyngan i november :slight_smile:

Tre verkar vara absolut billigast i år samt att man får Airpods på köpet.

1 gillning

Vad är du inte nöjd med? Själv valde jag Telenor just på grund av change. Inte så sugen på att antingen punga ut 16k eller binda upp mig på en antingen skitlång eller svindyr avbetalning hos annan operatör. Tycker även det är smidigt att bara byta in mot en ny. Visst, det är säkert mer ekonomiskt att köpa kontant och sedan sälja privat, men jag pallar inte det - det är värt att betala lite för smidigheten.

Ah, hade mina öron diggat AirPods passform hade det varit något att kika på. Synd bara att Tre suger värre än någon annan operatör i Sverige.

1 gillning

Jag har kört change sedan det kom men i slutändan blir det så mycket dyrare än hos andra då du faktiskt bara hyr telefonen. Är missnöjd med servicen och priset, har varit så mycket strul de senaste åren och är hopplöst att få hjälp många gånger. Får se vilken operatör jag väljer i november men lutar åt Comviq.

Samma här. Change är grymt

Jag har tvärtom fått fantastisk service av Telenor de gånger jag varit i kontakt med dem. Tänk så olika det kan vara. :slight_smile: Kanske har jag ett rykte om mig att som konsument vara som en finne i röven på cykelsemester, och därför stryker de mig medhårs…

Jag tycker Change och leasingalternativen är fantastiskt bra nu när telefonerna är så dyra. Kör själv RenewIT genom Elgiganten, betalar 653:-/mån (så totalt 7836 på 12 månader) och byter sen upp mig till nästa modell, istället för att punga ut med 15900 som den kostade då, och krångla med att sälja den etc. Å andra sidan är det väl mer logiskt för mig då jag har abonnemang genom jobbet redan, men annars hade jag kör Telenor med Change alla dagar i veckan.

Comviq… det hade man när man var barn. :slight_smile:

Kommer ihåg man samlade en pott när någon ringde, så fick man extra når man laddade kortet.

Frugan bytte till det och det är bra mottagning, man får behålla surfen och det är bra priser :slight_smile:

2 gillningar

Hela 5 spänn billigare hos Webbhallen… Kanske skulle beställa en ny bil med denna sparade grundplåt…

Blir nog dags att byta operatör igen.
När fasen blev halebop så mycket dyrare och sämre än konkurrensen?
Hatar det där hoppet från 8gb surf till 30gb dom erbjuder.

Men ska den (11Pro) alltså bara kosta 150kr*12 hos tre?? Förstår att de tjänar pengar på abonnemanget som ju kostar 499/månad. Men då kostar mobilen totalt 3600 bara. Eller har jag missat nått? :thinking:

1 gillning

Tar du obegränsad surf så kostar telefonen ingenting men abonnemanget går på 499/mån x 24.
Tar du 15gb surf så kostar det 449/mån varav 150kr för luren i 24 mån.

Beställde nyss luren med obegränsad.
Ska säga upp halebop som precis tappat mig som kund.