Här får du bäst betalt för din gamla iPhone

Det är alltid 1 kr och inget reservationspris som gäller på Tradera för maximal utdelning.

Men om slutbudet blir 3 kr då , måste jag släppa den för de ? :open_mouth:

Ja, men det blir det inte. Kolla vad annonser med samma modell slutat på.

1 gillning

Hej!

Du får vad du får egentligen - allt är ju bättre än att lägga den i skrivbordslådan.

3000 kr låter lite för höga förhoppningar för en iPhone 8 dock. Skulle chansa på att den går för strax under.

Acceptpris eller högre utgångspris än 1 kr skrämmer bara bort säljare.

1 gillning

Har blivit storkund hos Tradera. Kartongen gör mycket. Speciellt bra bilder. Lyckades sälja en iPad mini 32GB/Cellular för 1780kr, Apple Watch series 2 för 1200kr. Lägg upp länken till annonsen här.

Allt 1 kr utropspris, inget reservationspris. Avslut på en söndag, antingen runt 16 eller 20-21 .

1 gillning

Jag med, har sålt på Tradera för lätt över 100 000 kronor - pengar som i stort sätt bara hade försvunnit genom åldrande produkter som till slut hade slängts.

Här är mina för stunden aktiva annonser.

1 gillning

OT men kan man betala med AMEX om man väljer paypal alternativet ? :stuck_out_tongue:
Visste inte att man kunde betala med kort på tradera , de här kan bli något som göra att jag kommer börja köpa mer begagnat

Ja det bör du ju kunna göra!

Tradera har alltid varit kort men då via Paynova. Sedan kom Klarna under en kort period och så Swish och Paypal.

1 gillning

Fortsätter OT, vet du varför man plockade bort Klarna? :thinking:

Ja mycket tokigt.

När Paypal och Ebay delade på sig och skulle bli separata företag hamnade Tradera hos Paypal. Det sägs att det berodde på att man ville använda Tradera som en testbädd (Vi svenskar som är så framåt du vet). Och då Klarna trots allt är en direkt konkurrent till Paypal så…

Som säljare tycker jag det naturligtvis är synd att folk inte längre kan skuldsätta sig och därmed vara med och jacka upp priserna men mer objektivt så är det nog klokt att inte köpa begagnade grejer på avbetalning…

1 gillning

Okej, detta förklarar ju också varför man gått från en stenåldersdesign till mer modernt på siten.

Ja, det är ju kanske bra att inte kunna köpa på avbetalning men om jag tar mig själv som exempel så handlar jag enbart på sidor som använder Klarna. Inte för att ta saker på avbetalning utan för att få allt samlat på ett ställe med en bra översikt.

Letar jag efter en produkt och en sida erbjuder den för 99kr men inte Klarna och den andra sidan har samma produkt för 149kr med Klarna, så väljer jag alltid det alternativet med Klarna.

Se där ja, många känner tvärt om. Men ja, enklast hade ju varit att använda Klarna, det är tråkigt att de inte vågar utmana sig själva och erbjuda något som är bättre än Paypal och sedan utveckla Paypal i en riktning som gör det bättre än Klarna så att folk använder det i stället.

1 gillning

Många leksaker man hade gett en njure för när det begav sig

Jag är precis tvärtom. Om jag blir tvungen att använda Klarna så struntar jag i köpet istället. För mig är Klarna den ondaste betallösning som finns. Jag vill inte ha faktura och jag vill inte behöva klicka i betalning mer kort istället för tvärtom.

5 gillningar

Nu har Tradera infört ett värderingsverktyg - sååå smidigt!

2 gillningar

Jättesmidigt :joy:

Inga frågor om produktens spec, skick, tillbehör…ingenting :slight_smile:

1 gillning

Hyfsat trubbigt. :smiley:

Sådär :smiley:

7800:- låter ganska högt också. :man_shrugging:

Jag kommer sälja min till Swappie. Har fått en erbjudande på 5000:- från dom och då har jag några märken på ramen.

Beror väl på…mint condition och kanske 1 TB lagring så är det lite :slight_smile: