Här är nyheterna i iOS 14

Är det bara jag som fått denna?
Eller har jag ställt till det med profilerna? (Alltså heter även Dev. Beta på detta sätt?)

Jag kör public Beta och har inte fått denna.

iOS 14 public beta är inte släppt ännu, det du ser har dock fler rapporterat i andra forum, är nog dev beta som det verkar.

OK, bra svar, tack. Tänkte nog att det borde vara något sådant (alltså felmärkt av Apple).

Jag tror jag avvaktar lite till den första riktiga Public Beta - lär väl märkas när den kommer…

1 gillning

Om man ska tro på macworld så runt den 13/7.

Sen vet jag inte om man måste ladda ner en ny profil, min heter ju iOS13 Beta.

Japp, du behöver profil för iOS 14 public beta

2 gillningar

Alltid ny profil beroende på version. Eftersom ios 13 fortsätter att uppdateras under året tills ios 14 släpps skarpt.

1 gillning

Det går tydligen inte att ladda ner public beta profilen än för iOS14.

Korrekt, public beta-sajten länkar i varje fall inte till den än.

Vad jag inte är helt hundra på är om det finns en profil för dev beta och annan för public beta. Om inte så vet jag inte hur Apple pushar ut dessa, i synnerhet om de använder benämningen ”public beta” för en dev beta. Någon som vet får gärna klargöra detta.

Så här ser det ut hos mig:

Jag har bara iOS13 profilen. Jag antar att du kan ladda ner den icke publika betan, jag vill som du inte ha den utan den publika så jag väntar att ladda ner profilen tills den är släppt.

Det är en profil för Dev och en för Öppen.
Du kan ta bort profilen för iOS 13 för du kommer inte få några uppdateringar av iOS 13 eftersom du har profilen för 14 och den hämtar alltid den med det högre numret.

1 gillning

IOS 14 beta 2 idag tror ni?

Idag kanske? :sweat_smile:

Den som väntar får se :man_shrugging:t2:

Tror vi på första public beta en dag efter andra dev beta? :thinking:

Hur är det, saknar vi inte trådar för beta-kommentarer till de nya OS:en? Typ, BankID fungerar/fungerar ej, batteriet dräneras/dräneras ej, etc, etc. Eller hör de hemma på 99mac (de finns inte där heller)?

1 gillning

Finns en tråd där ni kan prata om allt som gäller betor a för Apples mjukvaror

Oops, såg inte den när jag sökte (förmodligen pga att jag fokuserade på “14” och senare datum), tack. :+1:

1 gillning