Hänga upp Apple TV

Håller på lite i dotterns rum och vill nu fästa Apple TV:n back på TV:n alternativt på väggen.
Försökte sätta fast med en slags dubbelhäftande tejp på TV:n precis ovanför fästet men det lossade.

Har sett att det finns olika väggfästen och liknande men skulle helst vilja att den satt på TV:n…

Vad har Bubblan för smarta idéer?

Jag satte upp min router under skrivbordet med hjälp av denna https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kabelhantering/kardborreband/sjalvhaftande-kardborreband-2-cm-x-100-cm-p40092
Ramlade inte ner de 1-2 åren jag hade den routern även fast routern var varm, har också satt upp min ”kabelsamlarkorg” med sån kardborre och det har suttit i 2-3 år nu.
Det viktiga att tänka på är att köra varannan sträv och varannan fluffig, så du inte bara sätter sträva på Apple TV och mjuka sidan på tvn.
Dom satt visst kvar även fast routern är flyttad, hoppas det går och se vad jag menar med sträv/fluffig.

Om den inte sitter fast med dubbelhäftande tejp måste du använda någon dålig variant. Satte fast min med detta och höll på att slita sönder tv´n när den skulle loss.

1 gillning

Vi använder oss ibland av tejpen 3M VHB när vi monterar alu-skyltar ovanpå gamla skyltar och de går inte att dela på sedan. Den borde verkligen klara av en liten dator.

2 gillningar

Köp en bättre dubbelhäftande tejp :slight_smile:

1 gillning

Ok. Det får bli att köpa bättre tejp och testa om det gör susen.

Frun sa precis att hon hade sådan på jobbet. :+1:t3:

Ping @Sevis :joy::joy::joy:

1 gillning

Jag körde en hållare typ denna
Sen fäste jag den i en av skruvarna som hållaren fäster i tv:n med. Inget klister och jox :smiley:

3 gillningar

Finns hållare som går att fästa i Vesa-fästet eller i ventilationshålen. Skönt att slippa tejp. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Dra 2 buntband runt och appleTVn och väggfästet?

2 gillningar

Buntband is the shit. Lätt att använda, lätt och ta bort. Lämnar oftast inga märken.

2 gillningar

Köpte en komplett sats för montering på baksidan av TV. Då ingick även hållare med laddning för fjärren. Inte en enda skruv. Korta avstånd till alla uttag. Fungerar perfekt.

3 gillningar