Handkontroll till Apple Arcade?

Tänkte förbereda mig för Apple Arcade genom att köpa en handkontroll. Vilka är det som fungerar – och motivera gärna vilken som är bäst?

Finns det någon som laddas med usb-c?

Kör en Xbox One eller PS4-kontroll säger jag, bekvämast av de två är enligt mig Xbox One-kontrollen.

Går det förresten att ansluta två kontroller till Apple TV 4K – och i så fall: finns det några spel som stödjer det?

Faktiskt inte testat på Apple TV alls, tog bort betan då den buggade så satans mycket.

Hittade ett inlägg på Reddit där någon påstår spela Beach Buggy med tre MFI-kontroller så det verkar vara möjligt. Kanske blir två då om det kommer några bra spel man kan spela med sonen.

Cool! Se till att köpa rätt Xbox-kontroll bara!

Om den är bäst vet jag inte med den laddas med lightning.

1 gillning

En sådan har jag redan. Den är väldigt plastig.

1 gillning

Och dom andra är gjorda av?

Bättre plast :slight_smile:

Förstår vad han menar, den känns billig och rätt trist, helt annan känsla i tex en xbox kontroll.

OK, den känslan har inte jag, men har ju inte hållit i en Xbox One eller Playstation 4 kontroller, mycket äldre för en 15-20 år sen så lite svårt att komma ihåg :slight_smile:

Då ska du strunta i att hålla i en :slight_smile:

1 gillning

Köpte ett sådan när den släpptes och gillar den. Är man insyltat i Apple är det ju trevligt att den laddas med Lightning.

Har oxå en men knappat använt den. Har noll erfarenhet av Xbox och Playstation så jag tänker inte säga emot de som tycker denna är plastig.

Är ingen gamer själv men för mig och familjen funkar den kanon.

Är PS4-kontrollen laddningsbar via någon form av USB eller krävs det typ AA-batterier?

Finns det någon kontroll som går att ladda via USB-C?

Japp! Inbyggda batterier, laddas med micro-USB

1 gillning

Återupplivar denna gamla tråd.
Nu då det gått en lite längre tid, vilken kontroll föredrar ni?

Xbox!

1 gillning