Hallå! Hör ni mig

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-10/is-anyone-listening-to-you-on-alexa-a-global-team-reviews-audio

De där röstassistenterna alltså… vi har verkligen en övertro på “AI”.

Så är det säkerligen. Den krassa verkligheten är väl att det behövs människor för att programmera och utveckla dessa röstassistenter.

Jag har inga problem med det faktiskt, men att ljudfilerna skickas vidare på olika chattrum etc känns mindre kul/seriöst.

1 gillning

Kan något missbrukas, så görs det det.

På ett företag jag jobbade på för vääääldigt länge sedan avsöktes alla inlämnade datorer efter folks “privata foton” och sedan samlades de på ett ställe för några få som kunde se.

Jag är heller inte särskilt orolig, jag är väl helt enkelt för tråkig för att lyssna på… :laughing:

Men visst, det är ju ett övergrepp… :confused:

mycket lättklätt/ avklätt?

Japp.

1 gillning

Blir inte värst förvånad…

Minns när folk delade hela sina C:/ på DC++ också i början av 00…

Ja men det var ju de själva som klantade sig. Här pratar vi om att kunderna informerades om att deras material var i trygga händer och det betydde noll och ingenting sedan internt.

Så sant så, men jag syftade mest på nyfikenheten av att rota igenom deras privata mappar :relaxed:

Min Alexa i vardagsrummet står ganska när tv:n , när barnkanalen e på så partas de hejvilt … haha , spec när de e ett program me Alex som programledare … då kan hon föra långa samtal … :joy:

Fixa Bröllopet är det nya märker jag!

1 gillning

Japp spec de o barnvakterna o sommarlov , då tar de aldrig stopp , men många ”figurer” heter Alex … de svarar ho jämnt på :joy::partying_face::zipper_mouth_face:

Här är roten till allt! Alexander Hermansson – Wikipedia

1 gillning

Haha ja , de hans fel !! El iaf att han heter så , sen e de ju alla andra som ropar på’n :joy::innocent: