Håll temperaturen på kaffet med Ember och din iPhone

Från sajten:
image

Har du en iPhone och vill du alltid att ditt kaffe håller en viss temperatur? Då kan den nya smarta kaffekoppen från Ember vara lösningen för dig.

Ember har gjort sig ett namn för lite smartare och ganska läckra kaffekoppar. Nu lanserar företaget Ember Cup som lämpar sig för espressobaserade drinkar som till exempel cappuccinos. Ember Cup har ett inbyggt batteri som ser till att hålla drycken varm enligt din föredragna temperatur och detta i upp till 90 minuter. Detta så länge den är placerad på det laddningsbara underlägget. Anslut koppen till din iPhone via Bluetooth och ställ där in önskad temperatur mellan 48-63 °C eller använd förinställda temperaturer utifrån vald dryck. Förinställd temperatur är 57 °C och en LED-lampa i koppens underkant markerar när drycken uppnått vald temperatur.

Rekommenderat pris är USD 99,95 för den svarta modellen och USD 129,95 för kopparvarianten. Ember Cup har ännu inte dykt upp på den europeiska hemsidan så håll ut ett tag till…

Kaffesugen någon?

Källa: Macrumors

Fungerar också för Android.

Funkar det med pulverkaffe? :joy::joy:

1 gillning

Borde lösa det :joy:

Vänta lite här, fungerar det bara om man har den placerad på ett speciellt underlägg?

Underlägget/kaffekoppen är induktionsladdare.

”Ember Cup har ett inbyggt batteri som ser till att hålla drycken varm enligt din föredragna temperatur och detta i upp till 90 minuter. Detta så länge den är placerad på det laddningsbara underlägget.”

Så fast man laddar batteriet så håller det bara i 90min?

Den här är billigare då

Undra om arbetsgivaren godkänner en sådan på skrivbordet?
Kanske om man kopplar den till en timer och lovar att inte ha lösa papper liggandes i närheten…

1 gillning

Thor är ju sin egen arbetsgivare så han kan ha ett helt resturangkök på skrivbordet!

Förjävligt med folk som kan ha både kokplatta och alkohol på kontoret…

Ett tag hade jag espressomaskin också. Men det använde jag så sällan så den sålde jag till en arkitekt som precis startat eget

2 gillningar

Det är ju fullt normalt att ha det så, kallas fri företagsamhet. :joy::joy:

1 gillning

En sak jag inte förstår med denna produkt… Varför behöver man den?. Kaffet är i muggen max 10 minuter ändå.

3 gillningar

Fattar heller inte, man vill ju ha svalt kaffe. :joy:

Min hustru har lärt sig att det blir otroligt dålig stämning när hon häller ut ev kaffe kvar från morgonen när hon kommer hem på eftermiddagen. Kallt kaffe som legat i kannan hela dagen ihop med lite iskall mjölk får man betala dyrt för på hippa kaffer som säljer det som »islatte«.

Är man riktigt kaffesugen så adderar man kallvatten i koppen så den kan svepas omgående. :joy:

Du och jag Jocke, du och jag!

1 gillning

Vi skulle nog kunna klippa ett par kannor ihop utan tvekan. :joy:

1 gillning

Kaffe kvar… Peter, du gör mig lite osäker.

1 gillning