Håll koll på vädret med Netatmo Väderstation

Min taktik är att jag köper de jag vill, sen e nån grinig ett par dagar… men de går över :joy:

1 gillning

Bara det funkar så är all taktik bra. I den farten du köper prylar verkar det vara ett lyckat koncept. :grimacing:

1 gillning

Exakt så gör jag oxå :joy:

Slog till ändå. Kommentar från frun “funkade inte den gamla”…

bild

1 gillning

Hur har den funkat tycker du?

Jo den funkar bra! Enda nackdelen är att man låste in i appen och kolla temp. Verkar inte finnas någon integration med gh eller homekit. Coolt att man kan kolla av väder i hela världen.

1 gillning

Ah okej då e jag med!

Ni som har netatmos väderstation, varför ska jag skaffa en? Kan komma över en för 400 kr så övertyga mig. Vad tillför den till homekit?

Jag gillar den för att jag är lite av en vädernörd. Min tillför inte nåt till Homekit då den är för gammal och saknat Homekitstöd.
Tänk på att det bara är V3 som har Homekitstöd. De är tillverkade efter oktober 2016.

1 gillning

Jag ska nog köp en ute till, ha en på framsidan också :ok_hand: grymt batteritid i den med

1 gillning

Skulle vilja ha en widget till min netatmo… men kan inte skapa själv.

Den är bra är väl det enkla svaret. Fungerar och visar rätt. Jag har en ”gammal” som inte går in i HK tyvärr.

1 gillning

Har 1000kr rabatt hos Tibber så blir 400kr för en ny :nerd_face:

Gjorde en liten video, dock inte några scenarier eller så i HomeKit.

1 gillning

Den är på väg nu!

Tack, såg den :grin:

Vindmätaren?

Ska bli kul att få en recession i så fall!

(Vad märklig vår ”tråd” blev. Jag ser inlägg från 2019 innan det du skrev.)

Satte ihop tv trådar men glömde att Bubblan inte parar in dem i rätt ordning

Kan säga att det strulade rejält när jag bytte till Tp Link deco M9. Först ville den inte in i det nya wifi, sen hux flux gick det.

Nice :slight_smile: