Guide för byte av iPhone

Finns det någon bra guide för i vilken ordning saker ska göras vid byte av iPhone?

Säkerhetskopiering, några förberedelser innan detta göres?

Utloggning iCloud, radering Hitta min iPhone, fabriksåterställning.

Mycket att tänka på innan man säljer/ger bort gamla luren.

Tänkte det kanske kunde vara intressant med lite vägledning nu när många kommer att byta lur.

1 gillning

Det tackar vi för.

Ska förhoppningsvis ersätta min XS med en 12 Pro på fredag.

Har 14.2 PB på XS och funderar på om jag måste ha detta även på nya 12 Pro? Nån som vet? (Är väl 14.1 som är senaste skarpa version?)

Hade nog tänkt lämna beta nu om det ens är möjligt…?

Jag fick tips om att skippa betan på en ny lur, så det tänkte jag göra. Går ju alltid att ångra sig. :joy::joy:

Jo, tänkte det också… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men är lite rädd att icke-betan på 14.1 inte vill ta backupen från 14.2. Men, jag lär ju bli upplyst om det inte går.

Vet inte heller vad som sker vid en överföring. Jag får ju vänta en vecka till på min lur så det är ju bra om du hinner testa. :joy::joy::joy:

Här finns lite info.

@Idalin skrev en utomordentlig guide för sin tid och som är väldigt aktuell idag också när hon jobbade för 99.

Så flyttar du till en ny iPhone

3 gillningar

Men tack! Vad glad jag blir!

2 gillningar

Nu vet jag hur det funkar då jag sitter med min nya 12 Pro i hand. :smiley:

Nej, det funkar inte att installera säkerhetskopia från 14.2 till det iOS telefonen kommer med. Så, jag tvingas leva vidare med beta och måste dra på 14.2 även på 12:an.

Kan du inte avinstallera betan som beskrivs ovan?

Njae. Eller snarare det har jag gjort för en månad sedan. Dock har inte de normala releaserna kommit i kapp än så jag ligger fortfarande på beta-version.

Och boven i dramat blir då backupen som inte kan nedgraderas.

Men nu tvingas jag ju in i beta igen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ingen minns en fegis. :joy::joy::joy: