GTA VI ryktas återbesöka Liberty City, Vice City och San Andreas

Från sajten:
https://teknikveckan.com/spel/gta-vi-ryktas-aterbesoka-liberty-city-vice-city-och-san-andreas/




På sidan Pastebin lade en användare upp flera detaljer om det kommande Grand Theft Auto VI som sedan togs bort.

Men som alltid på internet så var det någon som hann spara ned informationen och om uppgifterna stämmer eller inte låter vi vara osagt. Hur som helst så påstod personen att GTA VI enbart kommer att lanseras på uppföljarna till Playstation 4 och Xbox One. Spelet ska även vara gigantiskt då både Liberty City, Vice City är med i spelet och även vissa delar av San Andreas.

När det kommer till handlingen så börjar man spelet som en småtjuv i Liberty City och jobbar sig sedan uppåt till Vice City och till slut blir man knarkkung. Nedan kan ni läsa hela inlägget som sedan togs bort:

”GTA 6 is going to feature multiple big cities which players can travel across.

In the title which will make you a kind of a drug lord. You will start as a small time guy in Liberty City doing odd chores and small-time thefts and eventually work your way to Vice City where you will join a famous gang. You will be tasked to look after business in liberty city until you are brought back to Vice City and soon become the drug lord.

Rockstar Games has an idea about when they want to release the game but the corporates want to analyze the sales of PS5 and the Xbox 2. This game cant come [out] for ps4 because of memory restrictions. We have 2 major cities along with a vast stretch of highways and Blaine County like countrysides in the middle of it all. There will also be some kind of timed era between the missions with flashbacks.

Certain shops will sell different types of items in different eras. RDR2 type stranger dialogues will be implemented.

There are big plans in online and with major content like newer towns. They are working closely with Microsoft and Sony on cloud gaming which will help them enable online to be a continuous process.”

Via Dexerto

Måtte det bli mer likt Biowares spel än tidigare GTA. Hård scriptning är inte nice.

Hur menar du med hård scriptning?

Antagligen det du kände var negativt med Red Dead - https://feber.se/spel/art/391288/r_rockstars_uppdragsdesign_frl/

Ah nu är jag med, nej just den biten är en av sakerna jag älskar med GTA och även Red Dead, problemet jag hade med Red var att det var alldeles för segt för min smak. Styrningen av gubben kändes även seg och mosig.

GTA-serien har jag alltid avgudat, finns inte ett spel i den serien som jag inte älskar!

Då är vi olika :slight_smile:

Men du kan omöjligt hunnit se videon din rubrikläsare!

1 gillning

Ohhh detta är ett givet köp!

1 gillning

Du vet väl att jag är en Feberknarkare va? Den där sågs när dom la upp den förra året =)

Blev galet sugen på att spela om femman, måste nog köpa det på nytt igen tror jag.

Ja, det var riktigt bra! Var nog senaste spelet jag spelade hela story mode på. Spelar su på Xbox One har jag kanske kvar min skiva i nån låda om du vill låna på obestämd tid :wink:

Jag har ett X1 men lirar 99,9% på min PS4 faktiskt! Har sådan backlog av spel så är nog dumt att köpa det innan jag hinner ta mig igenom alla spel som jag ännu inte har hunnit med haha. Men tack!

Samma här. Har fortfarande kvar kontakter sen jag var i spelbranchen så spelen ligger på hög och väntar. Har knappt hunnit ta mig igenom första scenen i RDR2.

2 gillningar

Åhå inga kontakter som vi skulle kunna ha användning för så vi kan recensera spel etc?

Ska absolut kolla upp det! :smiley:

Hade varit magiskt!

Åh :heart:

1 gillning

Vet att spelen är gigantiska men 7-8 år emellan varje GTA är plågeri! :heart_eyes:

2 gillningar

Luktar efterhandskonstruktion…

Från sajten:


Tidigare i år avslöjade Rockstar Games att GTA VI ska vara långt gången i utvecklingen och redan nu kan flera bilder och videos ha läckt.

Materialet som påstås ha läckt i en tråd på GTAForums är en aning opolerat och kommer med största sannolikhet se mycket bättre ut när spelet släpps. Men det bekräftar även detaljer som tidigare har nämnts bland ryktena. En av dessa är att det ser ut som att vi för första gången får en kvinnlig karaktär som spelbar karaktär.

Filnamnet på videon ovanför sägs heta 2021-07-21 vilket troligtvis är datumet då materialet spelades in. Med andra ord har Rockstar Games haft mer än ett år sedan den inspelningen att bättra på detaljer och spelmekanik. Vill ni se mer av läckta bilder och videos från GTA VI så är det bara att fortsätta leta i tråden på GTAForums.

Via: Eurogamer

1 gillning

Och däääär togs den ner med hänvisning till att Take 2 äger upphovsrätten till materialet. Snacka om bekräftelse att det var äkta :slight_smile:

3 gillningar